RoBoX Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 som topic.. holder på med endel anlegg i min golf og må ha masse strøm.. derfor lurte jeg på hvilken dynamo er den kraftigste til denne bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 som topic.. holder på med endel anlegg i min golf og må ha masse strøm.. derfor lurte jeg på hvilken dynamo er den kraftigste til denne bilen? Orginal er vell 90 el 110/120 amp det største, men er godt mulig du kan tilpasse noe annet også.... Stinger har vell en serie med dynamoer som skal funka rimelig bra.... Men uansett så kan du jo lodde inn en diode mellom spenningsregulatoren sitt jordingspunkt og dermed øke ladespenningen til rundt 1q5 volt. Hjelper godt på det også...... Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 vet du hvilken av motormodellene den kraftigste dynamoen sitter på eller, som passer vanlig 1,8 altså? Stinger blir for dyrt i denne omgangen desverre, blir ikke før jeg skal til med db anlegg igjen.. diode skal inn.. ;) :thumb takker for svar.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 tror min tdi har 120 ampere dynamo, eller var det bare 90? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 tror min tdi har 120 ampere dynamo, eller var det bare 90? er sikkert 90 amp. tror alle dieseler har det. bensin har vel 65-70 amp.90 amp med mye el utstyr. eneste G3 som jeg har sett med mer en 90amp, er en diesel med el-vinduer,takluke, klimaannlegg osv. dvs. med mye el utstyr. den hadde 120amp, Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 er sikkert 90 amp. tror alle dieseler har det. bensin har vel 65-70 amp.90 amp med mye el utstyr. eneste G3 som jeg har sett med mer en 90amp, er en diesel med el-vinduer,takluke, klimaannlegg osv. dvs. med mye el utstyr. den hadde 120amp, Har selv prøvd en 120Amp dynamo fra en passat TDi men det basser ikke rett over. Tilpassninger kreves! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 takker for svar folkens.. da er jeg litt klokere.. :D @kimrune: hva slags tilpasninger da? hvordan gjorde du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg