IBICO Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Jeg skal inn med barnesete i vitoen og må få kobla ut airbagen. Dette er en servicebil på jobben så jeg vil ikke koste på verkstedtime på den. Mercedes verkstedet her i Tromsø er også ikke helt av de beste.. Brukte 2 uker på å fikse sentrallåsen. Så til bilen. Dette er en Mercedes-Benz Vito 110 CDI 1999 modell. Det er kun pasasjersiden som jeg skal koble ut. Driver med svakstrøm så jeg skal nok klare dette. Må bare få noen pointers så jeg ikke blåser av en gigantisk airbag til flere tusen :) Siter Bilen min: W123 240d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 må legges inn en motstand her,eller så vill lampe begynne å lyse Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IBICO Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 må legges inn en motstand her,eller så vill lampe begynne å lyse Vet du hvilken motstand og hvor? og hvordan kobler jeg ut selve airbagen Siter Bilen min: W123 240d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Airbagen er koblet med en ledning på baksiden som oftest. Dra ut den, så måler du motstanden i airbag'en og setter inn en tilsvarende motstand. For å være helt sikker, så koble av batteriet før du prøver på noe;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 ville vært veldig forsiktig med å måle motstanden i airbag puta med multimeter,hør med ditt lokale mercedes verksted hva motstanden skal være. veldig viktig å koble av batteriet og vente 5 min til kondensatorer har tappet seg. må være veldig forsiktig når en jobber med airbager,farlig hvis du skulle klare å blåse en mens du holder på å jobbe med den. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IBICO Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Kommer jeg til uten å demontere airbagen fra dashbordet? Det er brukt popnagler for å feste den ser jeg. Det eneste som skjer når jeg kobler ut er at lampa blir å lyse? Men det gjør vel ingenting? Siter Bilen min: W123 240d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hmmm... Trodde det var 15 min man måtte vente jeg? Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg