Gå til innhold

Sei Di Meining V240gl93

Ranger emnet


bigswede

Anbefalte innlegg

Kjekkt med mykje tilbagemelding:)

 

Vil behalde bilen mest mogleg orginal, eg ønke å gå motsatt veg, å montere krom-grill.. som av ein eller anna grunn ikkje er montert på denne 93 modelen.

 

1000 metringar er jo nesten obligatorisk, har orginalt ledningsnett og fester ligande.

 

Senking og felgar kjem nok også med tida.

 

Går for gass demparar då.. Men kva er anbefalt, enkelte køyrer bilsteins å enkelte koni.. Erfaring?

 

Får sjå om eg får tak på toppstag så, kva gevinst får ein då?

- Volvo 240 GL, 1993.

 

VOLVO - A car you can believe in

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekkt med mykje tilbagemelding:)

 

Vil behalde bilen mest mogleg orginal, eg ønke å gå motsatt veg, å montere krom-grill.. som av ein eller anna grunn ikkje er montert på denne 93 modelen.

 

Jeg stemmer for mest mulig original. Vet du forresten sikkert at det er en 93-modell, og ikke en "overligger" fra 92? Har du f eks instruksjonsbok som det står 1993 på? Det kan selvfølgelig avgjøres sikrest på chassisnr.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sjøl spurt meg det spørsmålet, å mykje kan tyde på att den er produsert i tidlegare. Men Instruksjonsboka er av 1993, samt den har Airbag på førar. Men på SRS klistermerket på B-stolpen står det at Airbagen skal kontrolerast Jan 2002..dvs ca 10 år etter montering.. (bare ei indisie)

 

Det står P i chassi# som betyr 93.. men skulle'n tippe skull'n tru... Den har jo heller ikkje krom grill.. Men 240'n blei nedlagd i Mai 93.. så det er ikkje mange "ekta" 93modelar ute å går..

- Volvo 240 GL, 1993.

 

VOLVO - A car you can believe in

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At produksjonen ble lagt ned i mai, betyr ikke nødvendigvis at 93-modellen er så veldig mye sjeldnere enn andre, for produksjonen av en årsmodell ble normalt avsluttet til sommeren, før neste ble satt i gang på sensommeren eller tidlig på høsten.

 

Chassisnr med "P" gir vel likevel fasiten i ditt tilfelle. En liste over chassisnr pr år kan for øvrig bekrefte dette og dessuten gi svar på antall eks pr årsmodell og dermed "sjeldenhetsgrad". Men hvis du med "ekte" 93-modell mener biler faktisk produsert i 1993, blir det vel noe færre, for jeg vil anslå at rundt halvparten må ha vært produsert høstmånedene 1992.

 

Selv har jeg en 93-modell (reg i 94) 240SE. Denne skal egentlig ha svart grill, men den har faktisk den helblanke typen (og blank list på fremre støtfanger...), kombinert med svarte detaljer ellers. Dette kan ha vært skiftet ut f eks pga en mindre skade, men det kan også være en "uregelmessighet", noe som også kan være tilfelle for din bil.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som eg veit så var det kun krom-grill som gjaldt for 93 modelane. Utenom den svenske varianten der kanten rundt grill og listene over lyktene var lakert i bilens farge.

Men Volvo hadde vell fleire "avvik" den gong, enn nå.. ?

 

Uansett så føles det godt å køyre rundt i "verden mest moderne veteranbil"

- Volvo 240 GL, 1993.

 

VOLVO - A car you can believe in

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår