Gå til innhold

Torild skogsholm smart?...... nei

Ranger emnet


speedy

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er helt forkastelig!

 

Sakset fra aftenposten:

 

Samferdselsminister Torild Skogsholm vil satse på kollektivtransport. Veiene skal nedprioriteres. Trafikkøkningen på veiene det siste året skal møtes med andre tiltak enn veibygging og utvidelse av kapasiteten inn til storbyene.

 

- Min resolutte respons er at når biltrafikken øker, er det enda større grunn til å satse mer på kollektivtransport, sier hun til Aftenposten.

 

HAAAAALLLLOOOOOO!!!!!???!! ER DET NOEN HJEMME TORHILD?:mad: :mad: :mad:

 

Hele artikkelen

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vi vil belønne kommuner og storbyområder som gjør en innsats. Det skal ikke erstatte tilskudd, men komme i stedet for.

 

Eeeh, er ikke "ersatte" sånn omtrent det samme som "i stedet for"..?

 

Skjønner ikke at andre topp-politikere tar henne seriøst...

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kinx

"Det skal ikke erstatte tilskudd, men komme i stedet for"

 

 

Ifølge ordboka er "erstatte" helt synonymt med "i stedet for" (Samferdselsminister Torild Skogsholm til Aftenposten)

vi har jo fått bevist att hu ikke er smart da.. skulle ikke forundre meg oom hu ikke kom med farstgrenser på baner heller, hu er bare dum og blåst oppi hue.det er sånne som hu som ødelegger et sammfun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det store flertall av ungdom kjører fornuftig, men de får et ekstra fokus på seg når alvorlige ulykker skjer, sier Bjørnskau.

 

og

 

- Det er mindretallet av ungdommen som er problemet. De rabiate. Tre ting karakteriserer disse rabiate ungdomsulykkene: De skjer i helgene, på landeveien, og de skjer i mørket, sier Torkel Bjørnskau.

 

 

Mener hu faktisk det hu sier? Er dette fakta?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

- Det store flertall av ungdom kjører fornuftig, men de får et ekstra fokus på seg når alvorlige ulykker skjer, sier Bjørnskau.

 

og

 

- Det er mindretallet av ungdommen som er problemet. De rabiate. Tre ting karakteriserer disse rabiate ungdomsulykkene: De skjer i helgene, på landeveien, og de skjer i mørket, sier Torkel Bjørnskau.

 

 

Mener hu faktisk det hu sier? Er dette fakta?

 

Vel, det er nok en 'han' som mener, siden han heter Torkel :)

 

Nå synes jeg iofs ikke det er så smart å slenge om seg med karakteristikker som "rabiate". Er ikke så mye poeng å lage en slags outlaw-gruppe av dem som er for hard på gassen heller...

 

Men det virker jo ikke som han helt vet hva "rabiat" betyr, så...

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittkjærring uten peiling. Eller... Kanskje hun er den uoffisielle klovnen på Stortinget, som bare er der for å leke idiot OG få betalt for det!? Jeg har da for faen betalt over 11.000,- i skatt i år (ikke hovere, jeg er avisbud), betaler årsavgift, og ikke minst 65 øre per liter drifstoff i ekstraskatt til Tromsø kommune, og HVA GIR POLITIKERNE MEG IGJEN!? Jo, ei forbanna TØS uten sympati for bilelskerne. 100 kroner på at en av hennes kjære ble påkjørt av en bil da hun var liten, og hun har fått traumer av det. Men vent nå litt... Det har jo ingenting å si likevel; Pskykopater har jo ikke følelser, var det ikke slik?

 

Herregud det var godt å få det ut, trodde hodet mitt skulle eksplodere når jeg leste ovennevnte artikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei fy FAEN.. om den jævla bomringen går EI forbanna krone til opp i pris. så kjører jeg med løst skilt forran!... sånn er det bare!

 

og jeg er kjent for å passere bommen en DEL ganger inn å ut. så da vil nokk ikke den stygge staten tjene så mye på meg at det gjør noe....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Det er helt forkastelig!

 

Sakset fra aftenposten:

 

Samferdselsminister Torild Skogsholm vil satse på kollektivtransport. Veiene skal nedprioriteres. Trafikkøkningen på veiene det siste året skal møtes med andre tiltak enn veibygging og utvidelse av kapasiteten inn til storbyene.

 

- Min resolutte respons er at når biltrafikken øker, er det enda større grunn til å satse mer på kollektivtransport, sier hun til Aftenposten.

 

HAAAAALLLLOOOOOO!!!!!???!! ER DET NOEN HJEMME TORHILD?:mad: :mad: :mad:

 

Hele artikkelen

 

Jeg må ærlig talt si at i denne artikkelen til aftenposten ser jeg endelig et positivt innspill fra vår kjære samferdselsminister!

 

At det satses på kollektivtransporten er viktig, og er en forutsetning for at samfunnet i storbyene skal kunne fungere, dette gjelder selvsagt i første rekke Oslo, da dette er den største byen i Norge.

 

Å redusere kapasiteten for billister, og heller øke kapasiteten for kollektivtransporten vil føre til at det er umulig for folk å kjøre bil, noe som vil presse de over på buss og andre kollektive transportmidler, noe som igjen gir en miljømessig og samfunnsmessig fortjeneste.

 

Jeg håper altså at vi permanent stenger ett felt i hver retning på alle innfartsårer til Oslo by som har mer enn ett felt i hver retning, og heller bruker dette feltet til kollektivtransport slik at kollektivsystemet kan bli så effektivt som mulig.

 

Jeg mener også at vi bør stenge Oslo sentrum for biler, og la kun de som kan dokumentere et faktisk behov for å kjøre der, som vareleveringer, og kollektivtransporten kjøre i Oslo sentrum.

 

En premiering av byer som klarer å få en større andel av trafikkantene over på kollektivtransporten er også noe jeg ser på som meget postivt, uansett hvilke virkemidler som brukes for å få til dette.

 

Det prates mye om miljøprosjekter blant politikerne, spesiellt når det gjelder veiutbygging, det beste miljøprosjektet vi kan få er at vi innfører forbud mot kjøring som ikke er strengt nødvendig for å fungere i det daglige.

 

Forøvrig er dette satt noe på spissen, og jeg kjører selv en del bil, men bruker kollektivtransport så lenge dette er et alternativ, selv om det tar en del lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Grøfterally: Du er herved nektet enhver adgang til stortinget og jeg ser helst at du leverer sertifikatet ditt på nærmeste biltilsyn mandag morgenanger2

 

Nå lurer jeg virkelig på hvorfor.

Fordi jeg faktisk tenker på miljøet? Og, er ikke kollektivtransport egentlig genialt?

Du kan sette deg på et tog, en buss, en trikk, eller hva du vil, og bare sitte der helt passiv inntil du kommer dit du skal, du slipper å lete etter parkeringsplass, og alt er veldig greit.

 

Hvis du ser i profilen min forstår du at jeg har interesse for biler også, jeg har 2 stk sånne som står i profilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Grøfterally

 

Nå lurer jeg virkelig på hvorfor.

Fordi jeg faktisk tenker på miljøet? Og, er ikke kollektivtransport egentlig genialt?

Du kan sette deg på et tog, en buss, en trikk, eller hva du vil, og bare sitte der helt passiv inntil du kommer dit du skal, du slipper å lete etter parkeringsplass, og alt er veldig greit.

 

Hvis du ser i profilen min forstår du at jeg har interesse for biler også, jeg har 2 stk sånne som står i profilen.

Egentlig langt på vei enig, MEN husk, både du og hu derre forba... ###### at Norge forøvrig ikke kan sammenlignes med Oslo! I store deler av landet er man rett å slett avhengig av bil! Lik det eller ikke, sånn er det! Da blir det litt feil at man i tillegg skal slite med dårlige veier!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår