tor_eriko Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 har bestilt og fått meg bakre bærarmsforing. Hvordan er det å skifte di, veit at hylsa fra den gamle må være igjen, men hvordan får jeg den ut, hørt man trengte ett spesial verktøy.. har aldri skiftet den foringen før!! orker ikke å betale en formye på ett verksted for å skifte den, siden jeg har en god og luun garasje å stå i.. Trenger alt hjelp og hint på hvordan ta ut den gamle å sett inn den nye Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 brenn den ut:) gjorde eg dynk med bensin og fyr på, la det brenne til det slutter å brenne da er det enklast å skrape reint:) men husk å få ut den hylsa som er i foringa, denne tar du med en terse og en bolt, og for all del skru den ut før du begynder med brenninga:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 hehe.. takker! men hvordan er det å få inn den nye superflex foringen? Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 ingen som vet? er en fordel at jeg får foringen inn! Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 med superflex foringer skal som regel org hylsa stå igjen inne i bærearmen el hva du skal bytte Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 med superflex foringer skal som regel org hylsa stå igjen inne i bærearmen el hva du skal bytte det er den bakre bærarmsforinga som jeg skal bytte ja, å har fått et bra tips på å få den ut, men ikke noen tips på hvordan jeg kan få nye foringa inn, veit at ytre del av gammel foringa skal være igjen Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Bump Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det jeg gjorde var å kappe av hele foringen med hylse og alt(untatt bolten) imellom ørene. Stor vinkelsliper duger. Ga den så et skikkelig slag med dor innover på langs av bilen. Fra å være rund får den en anna fasong og diameteren krymper og du kan ta de to bitene som blir igjen med henda. Når du setter inn nye husk at den er kon og oval. Minste diameter mot hjulet og pilen tiktig vei på foringen. Veit ikke noe om foringen du snakker om. Jeg kjører orginalt. Karsten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Pass på å ikke bøye ørene foringa sitter i for mye.... da passer ikke den mye foring. slå bare på tvers langs av øyene så ungår du det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 okei.. håper jeg får skiftet f før den 2.nov.. Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennl Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Presse er en fin ting.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 varme er best ja. propanbrenner på biltema!! poly inn har jeg brukt masse fett og presse,funker som faen! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 går fint å presse inn ny foring med hjelp av rå muskelkraft og skrustikke og tvinge, skifta på heile forhjulstillinga i sommer:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 jeg skiftet til poly i forstillingen på 240n.... sto på scania, så hadde tilgang på presse og alt mulig.. det går rimelig greit å skifte alt, såfremt at man har vertøyet man trenger:doh Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Nå prates det om litt forskjellige ting her. Om man skal bytte ut originale bakre bærearmforinger med nye originale foringer, bør man absolutt ha et spesialverktøy. (Man kan få de gamle foringene ut med vold og baufil, men så skal jo de nye foringene inn også.) En kopi av Volvos verktøy kan kjøpes fra for eksempel IPD i USA, men det er ingen grunn til ikke å lage det selv av alminnelige 2" rørdeler for en svært billig penge. Jeg la opp en beskrivelse av hvordan jeg gjorde dette her: http://home.no.net/ebrox/TAB.htm Om man derimot skal bytte fra originale foringer til polyuretanforinger, trengs ikke noe presseverktøy som beskrevet over. Da er det et spørsmål om å brenne/bore/gnage gummien ut av de gamle hylsene mens de står på plass i bakakselen. Bruk for eksempel en roterende stålbørste i drillen for den siste finpussen. Og så skal polyuretanforingene la seg presse inn i de reingjorte hylsene med håndmakt eller med ei vanlig snekkertvinge. Det følger ofte fett med foringene for å få de til å gli lettere. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.