candy man Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Heisann:-) Nå er ny bilden kjøpt inn..! Bilen er ifra 1990 men nedregistrert til 1988, og bilden er opprinlig ifra Belgia, men tatt inn i Norge i 1994.. Motor er 2,4l Diesel, men forige eier har skiftet motor og orka ikke og motere over tubo:-(:-(, spør meg ikke hvorfor..! Motor har kun godt 120 000 da. Men siden at det er VW/audi motor, så må jo det gå ann og montere 2,2 turbo ifra Audi? Noen som vet hordan og va må gjøres? Takker på forhånd:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Dette har vi gjort før vøttø! Det går utmerket an å sette en Audifemmer i 745 din. På noen måter blir det litt lettere siden du har diesel. Du har jo allerede riktig clutch-hus og ei bunnpanne som kan benyttes etter innkorting. I tillegg har jo bilen det understell som kreves for å få godkjent en tyngre motor. På den annen side hadde det vært greit med en bensinbil i utgangspunktet, mtp tenningslåssystem, riktig utveksling i bakakselen osv. Siden den er nedregistrert til 88 (hvordan nå enn det er mulig) så er det ikke krav til katalysator osv vil jeg tro. Girkassa vil nok neppe trives med vedvarende mishandling av en kraftig turbomotor, men pytt pytt. Selv setter jeg jeg en 2,5 liter Audifemmer i en 850 og bruttern hadde på midten av nittitallet en Oettinger-trimmet 5E sugemotor i sin 1977 244. En deilig bil! Stå på! Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candy man Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Takker:) Men vet du hvordan det gjøres med lednings nett? Noen bilder av volvo me audi motor i? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Takker:) Men vet du hvordan det gjøres med lednings nett? Noen bilder av volvo me audi motor i? :) Ingen bilder av ledningsnett dessverre. Bruttern sin 5E hadde mekanisk sprut og min motor er fortsatt ikke montert. Dessuten benytter jeg ettermarkedssprut (Autronic SM4) og mange spesialløsninger, så det er ikke sikkert ledningsnettet mitt blir representativt. Eller så kan du jo voldta D24en med lastebilturbo, større dieselpumpe og kjempeintercooler da. Ganske tøft med svartrøyk både fra potte og bakdekk :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 bilder da kim? :) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candy man Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 hehe, bilda kjæm dæm å;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candy man Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Noen som vet hvor man får kjøpt turbo manifoil til motorn min? Åssn blir det med olje rør og topp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 er det noen forskjell på selve motoren på D24 og D24TIC? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 d24tic har større olje og kjøle kanaler i toppen og underspyling av stempler. noe vanlig "d6" ikke har.. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Kan noen av de her som har diesel i 740 hjelpe meg med noen vekter? http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147604 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. XXX Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Ingen bilder av ledningsnett dessverre. Bruttern sin 5E hadde mekanisk sprut og min motor er fortsatt ikke montert. Dessuten benytter jeg ettermarkedssprut (Autronic SM4) og mange spesialløsninger, så det er ikke sikkert ledningsnettet mitt blir representativt. Eller så kan du jo voldta D24en med lastebilturbo, større dieselpumpe og kjempeintercooler da. Ganske tøft med svartrøyk både fra potte og bakdekk :) Reodor F Roter litt i en gammel tråd jeg.. Vet ikke litt mer presist hva det blir brukt dieselpumpe og turbo av? Er vell ratt mye smiing for å få på no anna dieselpumpe..? Siter Audi A4 Avant TDi '97 244 DL B21ET '79 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Roter litt i en gammel tråd jeg.. Vet ikke litt mer presist hva det blir brukt dieselpumpe og turbo av? Er vell ratt mye smiing for å få på no anna dieselpumpe..? Nei, noe mer presist vet jeg ikke. Men jeg regner med at en rekke forskjellige pumper burde kunne brukes. Vi snakker her om den gode gamle mekaniske rekkepumpa fra Bosch. Det krever nok en tilpasning av driving og ombygging av festebrakett. Hva turbo angår så er også mulighetene legio, men det burde være mulig å spørre noen som har turbotrimming som sin hovedgeskjeft, dog med kunnskaper om dieseltrimming. Mulig GIK har noe å tilføye. Også tractorpullingmiljøet antas å ha noe lurt å komme med... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg