Gå til innhold

Vurderer kjøp av Starcraft

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Takker for svar. Kommer selvsagt til å klasse den ned, om den ikke er det. Vet noen om dette koster noe? Stepside, bør jeg gå for en 6,5 l? Det blir nok ikke kjøp før nyåret, men jeg går å myser.

 

Hvis du ønsker å klasse ned må du skaffe godkjenningsdokumentasjon samt fjerne ei bladfjær på hver side. Når det gjelder forbruket så er dette mye mindre enn forventet! Min 6.2 bruker cirka 1 liter pr mil. Den står nå og venter på nye toppakninger. De orginale holdt i 280000 km. De guttene jeg kjenner som har peiling på disse bilene sier at 6.2 er ei bedre blokk enn 6.5. Eller rettere sagt så er det samme blokka, bare at 6.5'en har større boring.

 

Det er vel viktig å skille mellom van'er registrert som lett lastebil og som personbil over 3500 kilo. Jeg bruker i allefall det som unnskyldning i bommen! " Nei dette er en personbil det! Står så i vognkortet!" Bruker å funke.. Førerkortmessig må du ha minst C1 om du skal kjøre en bil med tillatt totalvekt over 3.5 tonn. Er du gammel nok har du dette automatisk, da tidligere gjaldt klasse B opp til 7.5 tonn. Er det flere enn 8 seter i bilen må du ha førerkort klasse D (buss) eller D1 (minibuss).

 

Dette er kjempereale biler som har plass til det meste man kunne finne på å flytte på! Jeg anbefaler å finne en med høyt tak! (vet enkelte påstår høyt tak kan føre til lekkasje inn i kupeen, men har aldri opplevd dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første årgangene av 6.2 hadde vel litt problemer med lagerbukker til veiva som løsnet fra blokka og forårsaket havari. ref kompis som har jobba hos gm med disse bilene, men det ble vel rettet etterhvert.

 

For dere som kikker på starcraft så vil jeg bare si at det finnes jo også fordvans som er litt støre men som har mye bedre dieselmotor/gir. Har piska og plaga min -92 E350 i 2 år nå og den har aldri svikta meg ennå.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det er litt uenighet rundt hvilken motor som er best, men er dette biler som er til å stole på generelt? Jeg har ikke lyst til å komme ut en morgen og bilen ikke vil starte.

 

Da får du nesten enten satse på sykkel eller hest.. ;)

 

Hvis du vedlikeholder bilen din så bør den jo starte. Men ingen kan nok garantere at akkurat din bil kommer til å starte hver morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår