Rømmling Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Er det lov å kjøre grøftelys/tåkelys + parklys? på dag tid er det lov å kjøre med det. men da kan du ikke ha på hovedlysene men har ikke lov å kjøre med med grøfte lys + parklys på kveld. heller ikke park hoved og grøft vis ikke være tilsier bruk av ekstra lys. Tåke, snø, mye regn og slikt. Siter Toyota Sportscar Owners Group Norway TS-ogn forum *5 linjer burde vært nok for alle* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Ja, men bare når man ikke ser lysene i bakken. En tommelfinger regel, ser du lysene så er det for mørkt og dermed ikke lov. Hmm...hvordan er det på natta da hvis det er godt med gatelys? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Så gode gatelys eksisterer ikke såvidt jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Så gode gatelys eksisterer ikke såvidt jeg vet. burde jo ikke være noe problem.. er gode gatelys langs hovedveiene rundt her ihverfall, etter min mening... Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-Cell Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 For dem som bruker grøftelysa når det er mørkt sammen med nær/fjernlys har ikke helt lært seg om bruk av lys nei.. :P prøv og slå av tåkelysa å vips plutselig har du bedre kjørelys og bedre langlys.. :P øyet fokuserer på det nærmeste sterke lyset(somregel der tåkelysa treffer veien) og da lurer du deg selv til å tro du har elendige langlys og nærlys... :P og jeg blender ALLE jeg møter med tåkelys når det er mørkt.. er noe forbanna piss.. samme med nissene man plutselig får i ræva som kjører med tåkelysa sammen med nærlysa.. SATAN det blender noe jævlig.. Siter Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn OPC Driver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heismann Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Takk for alle svar:) Siter Bmw 1989 e30 316i Bmw 1999 e46 323ci Bmw 1998 e46 320i Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Ikke kjør med grøftelys i mørket, det blender de som kommer imot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 blender jo ikke me grøftelys om natta hvis man bruker di sammen med park lys.... greit nok om veien er våt, men er det tørt ute blender det jo ikke... har ikke jeg merket noe til ihvertfall... Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 blender jo ikke me grøftelys om natta hvis man bruker di sammen med park lys.... greit nok om veien er våt, men er det tørt ute blender det jo ikke... har ikke jeg merket noe til ihvertfall... Om de er feil justert, som bortimot 75% av alle biler i Trondheim er, så vil du bli blendet. Her snakker jeg om grøfte/tåke-lys foran og ikke bak, og heller ingen andre lys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Om de er feil justert, som bortimot 75% av alle biler i Trondheim er, så vil du bli blendet. Her snakker jeg om grøfte/tåke-lys foran og ikke bak, og heller ingen andre lys. seff blender di om di er feil innstilt!! det sier seg jo selv. :hvaskjera men orginale eller ihvertfall riktig innstillte grøftelys nede i frontfangeren på en bil blender jo ikke møtende biler!! (isåfall må bilen være tungt lastet bak ;)) Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rømmling Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 blender jo ikke me grøftelys om natta hvis man bruker di sammen med park lys.... greit nok om veien er våt, men er det tørt ute blender det jo ikke... har ikke jeg merket noe til ihvertfall... som jeg sa tiligere men har ikke lov å bruke tåke lyd og kjøre lys sammet etter mørkets frembrudd men på dag tid er det lov. etter mørkets frembrud er det bare lov å bruke vanlig kjøre lys og parklys Siter Toyota Sportscar Owners Group Norway TS-ogn forum *5 linjer burde vært nok for alle* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 blender jo ikke me grøftelys om natta hvis man bruker di sammen med park lys.... greit nok om veien er våt, men er det tørt ute blender det jo ikke... har ikke jeg merket noe til ihvertfall... Hmm, blir blenda nesten alltid jeg iallefall. De er jo så satans kraftige, lyser over alt. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 nærlys + tåkelys = forbudt. parklys + tåkelys = lovlig. Politiet sier heller ikke noe ved bruk av dette under mørket. Tåkelys blender i samme skala som nærlys dersom dem er feiljustert. Godt innstillte tåkelys blender ikke noe mer. Blender dem ved våt asfalt så er det i mange tilfeller feil glass på lyktene. Tåkelykter skal ikke konsentrere lyset. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knsmurfen Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 nærlys + tåkelys = forbudt.parklys + tåkelys = lovlig. Politiet sier heller ikke noe ved bruk av dette under mørket. Tåkelys blender i samme skala som nærlys dersom dem er feiljustert. Godt innstillte tåkelys blender ikke noe mer. Blender dem ved våt asfalt så er det i mange tilfeller feil glass på lyktene. Tåkelykter skal ikke konsentrere lyset. Godt sagt,og det er helt riktig det der.. Og hvis noen mener dem blir blenda når dem møter biler med parklys+tåkelys på kvelden..se rett frem og ikke se rett i lysene på bilene du møter.det er dumt...da skjønner jeg at dere blir blenda Jeg er Yrkes sjåfør på heltid(kjører drosje).og jeg ser mye rar lysbruk..og jeg har frem til nå IKKE blitt blendet av disse berømte tåkelysene..men feiljusterte lys og feil bruk av fjernlys(skjerp dere,og det gjelder dem som gjør dette) det irriterer meg...Men lover og regler i norge er helt håpløst mener jeg..!!huff.. Siter -03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt) Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Men lover og regler i norge er helt håpløst mener jeg..!!huff.. Lover på lysbruk, eller bare lovene i Norge generelt? Syns de er helt greie jeg. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg