Gå til innhold

får ikke start på b21et

Ranger emnet

volvoticc

Anbefalte innlegg

har du sjekka alle hjula på registeret står på merka? så stiller du tenninga med tenningsgunner! har den samme maskinen selv..... så det neste du gjer da er å opne k-jetronic boksen(rense spjeldet). så har du co justeringa.....hvist du har tuklet med den, så må du prøve deg fremm med den. liten umbrako.....så hvist giveren på fordeler er i orden og pluggene får mat, så er det neste å gå over alt som har med ledninger å gjere.....kaldstartdysa di for eksempel, kan stå open slik at den fyller opp sylindrane med for masse mat! rett meg hvis eg har feil på noko....men det er nok bare ein liten bagatell:)

Audi a4 1,8TQ

volvo 850 T5-R

volvo 240 turbo fk

Mazda RX-7

Volvo 240 turbo et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Går bensin pumpa di ? bare vri kjapt over til start å av å hør om den går..kan vere rele`et ditt.. eventuelt pumpa i tanken men min gikk vertfall uten den men fjuska under halv tank..

2. du har et rele på innerskjermen som klikker når du blinker med fjærnlysa.. vis den er kaputt får du ikke start!

3. da får du innvistere i en trykk måler som du kopler mellom bensinslangen å bensinfordeleren.. får du et voldsomt trykkfall der så opner ikke dysene..

skal vere 5-6 bar der!! min.4bar!! vertfall...

Kaldstartsventilen a? vis den bare plutselig stoppa er d nok ikke problemet men skjekk om du hører det klikker i den i det du vrir om til start..

IKKE begynn å skru på bensinfordeleren før du ABSOLUTT må.. har knota en del med CI innsprøytninga.. pleier å vere ganske skuddsikre disse anlegga altså!

har tilogmed opplevd at slangen "sklei" litt av fra turboen og opp til IC og fikk ikke starta den uten bånn gass..

ta å skjekk litt da.. Lykke til..

// Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider