volvoticc Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 hei. en kompis av meg har problemer å få motoren sin til å starte. dette er en b21et, motoren stoppet plutselig etter at bilen hadde gått helt fint lenge. vi har prøvd å sjekka at tenninga er fin, registeret er riktig den får bensin og dysene spyler helt. har noen hatt lignende promlem??noen som kan hjepe oss?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 får den gnist på pluggene da? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 den får normal gnist ut på alle pluggene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Egil Andre Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 har du sjekka alle hjula på registeret står på merka? så stiller du tenninga med tenningsgunner! har den samme maskinen selv..... så det neste du gjer da er å opne k-jetronic boksen(rense spjeldet). så har du co justeringa.....hvist du har tuklet med den, så må du prøve deg fremm med den. liten umbrako.....så hvist giveren på fordeler er i orden og pluggene får mat, så er det neste å gå over alt som har med ledninger å gjere.....kaldstartdysa di for eksempel, kan stå open slik at den fyller opp sylindrane med for masse mat! rett meg hvis eg har feil på noko....men det er nok bare ein liten bagatell:) Siter Audi a4 1,8TQ volvo 850 T5-R volvo 240 turbo fk Mazda RX-7 Volvo 240 turbo et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst_4 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 sjekka at d ikke er en vakuumslange ell no som har løsna el er ødelagt, sjekk den som går innpå røret mellom turbo og luftfilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 bytt tennings modul og coil.. om problemet oppstår når motoren allerede har vært igang når den stopper.. har hatt prob med varme tenningsmoduler og coiler før:D EDIT: ÅPNE IKKE K-JET BOKSEN. Er sykt snevre tolleranser for tull inne i en slik.. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 1. Går bensin pumpa di ? bare vri kjapt over til start å av å hør om den går..kan vere rele`et ditt.. eventuelt pumpa i tanken men min gikk vertfall uten den men fjuska under halv tank.. 2. du har et rele på innerskjermen som klikker når du blinker med fjærnlysa.. vis den er kaputt får du ikke start! 3. da får du innvistere i en trykk måler som du kopler mellom bensinslangen å bensinfordeleren.. får du et voldsomt trykkfall der så opner ikke dysene.. skal vere 5-6 bar der!! min.4bar!! vertfall... Kaldstartsventilen a? vis den bare plutselig stoppa er d nok ikke problemet men skjekk om du hører det klikker i den i det du vrir om til start.. IKKE begynn å skru på bensinfordeleren før du ABSOLUTT må.. har knota en del med CI innsprøytninga.. pleier å vere ganske skuddsikre disse anlegga altså! har tilogmed opplevd at slangen "sklei" litt av fra turboen og opp til IC og fikk ikke starta den uten bånn gass.. ta å skjekk litt da.. Lykke til.. // Vegard Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 og foresten generell info til folk me K-Jetronic (CI) greit å helle en liten skvett av og til i tanken pga det er et stempel inni bensinfordeleren som ikke har vondt av det.. å det går fint med dysene osv vis dere er skeptiske.. Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 og foresten generell info til folk me K-Jetronic (CI) greit å helle en liten skvett av og til i tanken pga det er et stempel inni bensinfordeleren som ikke har vondt av det.. å det går fint med dysene osv vis dere er skeptiske.. skvett 2t olje du tenker på? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 hehe ja.. var littabitt overtrøtt da jeg skrev det der i går.. Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg