lunebo Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 hvilken 16v motor passer best i corrado da tenker jeg på åssen det blir med turbo og ledingsnett girkasse motorfester??? Siter vw corrado jet nissan primera 2.0 (solgt) golf ll 1.6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Corrado ble levert med 2.0L 16V motor. Motorkode 9A. Trolig det letteste å bruke 9A, selvom KR og ABF kan tilpasses.... til og med 1.8T kan tilpasses, men da blir det 4 ventiler for mye ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunebo Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 takker.. Er det noen som har en 9a motor i lomma da eller garagen da?? Siter vw corrado jet nissan primera 2.0 (solgt) golf ll 1.6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 jeg har! hva byr du ? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunebo Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 nei si det vet ikke hvor mye en slik motor er verdt jeg Siter vw corrado jet nissan primera 2.0 (solgt) golf ll 1.6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 godt spørsmål... noen som har noen innspill ? den er med ledningsnett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Jeg kjøpte nettopp en 9a motor uten el.nett for 4 lapper hvis det hjelper no! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MUNKORAMA Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 ville ikke gitt så mye for den. kjøpte selv en passat 2l gt som har 9a motoren. kjøpte hele delebilen for 5lapper, solgte deler for 2500kr og fikk igjen 1500kr i vrakpant. flaks. men ca 3000kr for en som virker grei er grei pris. bruk g60 ledningsnettet, dropp 1v ledningsnett da det ikke er noe særlig å bygge turbo på. får du tak i en aba blokk som kalles longblokk, har du mange muligheter. beste er vel 9a motoren med tanke på godkjenning. sånn at du har noen tips: du kan bruke audi s2 turbo, wastegate og manifold til 16motorene. bare å kappe av 5sylinder på grenrøret så er det bolt on, samme gjelder s2 innsuget. kappe av og sveise på flens fra 16/g60 innsug. da har du et bra utgangspunkt for turbobygg. kjører selv med det oppsettet med dobble abf ståltoppakninger for å senke kompresjonen så jeg slapp og bygge om innmaten på blokka. fungerer flott enda på 0.8bar ladetrykk. ca 250hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Alle 16v motorene er lik. Alle fester på 1.6, 1.8, 1.9, 2.0 er like. Blokkene utvending er omtrent identiske innenfor 8v og 16v gruppen. Jeg ga 4500 for en 9a motor i deler. De vokser ikke akkurat på trær, så løp å kjøp om du kommer over en. Har S2 manifoil, turbo og wastegate om du er intr. Kan også dreie av stemplene dine så du får lav komp. Det jeg har gjort på mine prosjekter. Munkorama: På min 1.8 KR motor med 1.4 i ladetrykk hadde jeg 243 på hjulene. Dette var med grenrør, T3 turbo, 440 dyser, custom innsug, dobble eksos kammer og cossie ic. Du oppnår nok ikke 250 hk på 0.8 desverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Så gjorde et greit kjøp jeg da med 4 lapper for min 9a? godt og høre! :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg