Gå til innhold

Hengerfeste for amcars

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvem som kan montere hengerfeste/avtagbart hengerfeste profesjonelt på en amcar, muskelbil altså. Tenker da med kontakt for lys på henger osv.

 

Mange som sikkert avskyr hengerfeste, og spesielt på slike biler, men jeg er typen som liker å "bruke" bilen og ikke bare ha den til pynt. Har selv henta møbler 30 mil hjemmefra med min Toyota 1,3 liter, og kan ikke si det var noen fartsfylt affære :P Eller luktfri.. hehe. Når jeg får meg Firebird/Trans-Am så skal den kunne brukes til litt av hvert, så da må den ha hengerfeste. Avtagbart så det ikke ser så jalla ut på treff da ;)

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert på bla 63 Cadillac. Tok noen strategiske mål og dro til Biltema.De hadde et liggende som manglet embalage og som de ikke visste hva passet til.Fikk det for 500.Kappet, sveiste og borret til det passet. Gamle Transamen min hadde også avtagbart hengerfeste.Vet ikke hvor godt det vises her: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1223870&username=

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ratata har jo hengerfeste på Chevella si :)

 

He he, jupp!

Men ikke avtagbart.

Alle store gutter kjører med hengerfeste! ;)

 

Aner ikke hvor du kan få tak i sånt, men går jo ann å ta kontakt med dele-shapp'ene rundt om da. Phoenix og Steinar Stolen sånn f.eks....

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Litt gammel tråd,men prøver da allikevel.Hvordan er det å få godkjent dette, eller er vanligvis disse bilene godkjent med hengerfeste.Altså at det står tillatt hengervekt i vognkortet?

 

I utgangspungtet er alle biler godkjent for hengerfeste. Det viktigeste er at men har et feste som her fabrik og typegodkjenning. Ved visning av bilen er det greit å ha med en dokumentasjon fra impotør som sier hva bilen er testet med og at påstemplet totalvekt stemmer med dokumentasjonen. Det er dette kontroløren på trafikkstasjonen legger til grunn for hva som skal stå i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår