Gå til innhold

adaptere til g60 280mm

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei jeg har ike søkt enda, er enda et stykke til bilen er på veien..har dog hatt muntlig avtale angående bakbremsene med en serdeles hyggelig mann der, forbremsene må se hvordan det blir med.

 

har enda gti bremsene liggende hvis dette skulle gå skeis, hvor fikk du adaptere med tuv? har du bilder hvordan dette ble montert?

 

er ikke helt sikker på hvordan denne sitter orginalt på g60`en, hva tenker du på med at den beholder sin faste plassering?

 

ps, om ikke så alt for lenge har jeg kaliptere til golf 1 gti med helt nye skiver og klosser liggende, samt en kalipter bak, hentet fra golf 2 g60 hvis noen skulle være intressert er det bare å sende en pm

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg har ike søkt enda, er enda et stykke til bilen er på veien..har dog hatt muntlig avtale angående bakbremsene med en serdeles hyggelig mann der, forbremsene må se hvordan det blir med.

 

har enda gti bremsene liggende hvis dette skulle gå skeis, hvor fikk du adaptere med tuv? har du bilder hvordan dette ble montert?

 

er ikke helt sikker på hvordan denne sitter orginalt på g60`en, hva tenker du på med at den beholder sin faste plassering?

 

ps, om ikke så alt for lenge har jeg kaliptere til golf 1 gti med helt nye skiver og klosser liggende, samt en kalipter bak, hentet fra golf 2 g60 hvis noen skulle være intressert er det bare å sende en pm

 

 

de fleste slike adaptere jeg har sett endrer posisjonen på kaliperen, si kaliperen står i stilling kl 9, da vil den stå i stilling mellom kl 10-11 med adaptere, men min vil forstatt stå i stilling kl 9.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg sjønner...men har dette noe videre å si på funksonaliteten til bremsene? jeg mener mine må ha fått samme plassering hvis jeg tenker meg om, men dette er ikke noe jeg egentlig har tenkt over tidligere

 

om det gir no bedre funksjonalitet vet jeg ikke, men det ser jo standard ut, bare med større skiver.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo_sleeper: brukte du g60 forsterkeren også? hvis du brukte de orginale bremserøren på denne, hvor koblet du de til med tanke på at hullene der bremserørene kobles til på sylinderen er plassert helt annerledes på golf 1 enn på g60 sin. Har prøvd å kikke litt på bilder, kan det stemme at venstre hull foran og høyre bak hører til bakbremsene?

 

gikk du for lastventil eller strupeventilene? ser at noen også bruker begge delene

 

skulle sjekke det selv på vw, men når liksom aldri innom på grunn av jobben

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo_sleeper: brukte du g60 forsterkeren også? hvis du brukte de orginale bremserøren på denne, hvor koblet du de til med tanke på at hullene der bremserørene kobles til på sylinderen er plassert helt annerledes på golf 1 enn på g60 sin. Har prøvd å kikke litt på bilder, kan det stemme at venstre hull foran og høyre bak hører til bakbremsene?

 

gikk du for lastventil eller strupeventilene? ser at noen også bruker begge delene

 

skulle sjekke det selv på vw, men når liksom aldri innom på grunn av jobben

 

jeg har ikke montert det enda, men jeg skal bruke hovedsylinder ifra seat alahambra med den største motoren og br.forsterker ifra audi 200, strupeventiler blir antagelig ifra en eller anne stor saab.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, spennende

 

jeg har montert 9 toms, dette ser ut til å passe foreløpig, du skifter om på festet imot torpedoveggen slik at du bruker det orginale, passer rett på den nye forsterkeren, eneste er jo som sagt dette med bremserør som må bøyes til på nytt på grunn av at hovedbremsesylinderen har andre plasseringer på hullene enn det eneren har, niplene fra eneren passer vell heller ikke 9 toms.

 

dette er vertfall foreløpig det eneste jeg har møtt på av problemer.

 

på enersylinderen har man to kontakter som 9 tommeren ikke har, hva hører egentlig disse til, hva gjør jeg med de nå?

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.lurte litt på en liten ting heranne når alle snakker om bremser her

 

Passer golf 2 9" bremsekraftforsterkar på golf 1 ???????

 

Du får montert G2 BKF og HBS i Einser, men det vil ikke funke, ettersom vandringa på bremsepedalen ikke passer med utvekslinga i HBS. Skal du ha 22mm HBS som passer i 9" BKF må du ty til Scirocco 16V-deler.

 

I følge Nitewlkr skal 23,ett eller annet mm HBS fra Audi Type 44 med servostyring passe rett i 9" Einser GTI-BKF. Dette har jeg ennå til gode å prøve ut selv, men det er ikke verre enn at en eller annen skaffer seg en slik HBS på nærmeste høgger og prøver denne.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kjekt å vite..men dette bør jo i teorien ikke være vanskeligere enn at man spacer ut braketten til bkf fra torpedoveggen, eller flytter litt på festet mellom pedalen og stagen fra bkf

 

kan jo eventuelt måle staget som sitter orginalt på eneren opp mot stagen på 9`` bkf å se om man må korte det inn eller forlenge det..

 

synspunkter, Böhser eller noen andre?

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår