Gå til innhold

skal jeg olje eller tectylere suzuki grand vitara ?

Ranger emnet


4x4 tdi

Anbefalte innlegg

ja skal jeg legge i 4k i full tectylering eller er en enkel oljebehandling like greit. har tenkt på slitu som bruker mercasol ?:thanks

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen rimelig ny med en hel og uskadet bunn uten tegn til rust så ville jeg gått for tectyl eller tilsvarende.. Har du en eldre bil som tidligere har vært behandlet på denne måten, men du ser at det begynner å bli småbrunt under ville jeg gått for olje på årlig basis.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er en 2000 mod og den er ikke sprøytet før. ser noen lyse flekker midt under som minner meg om at jeg må gjøre noe. men går for full tectylering med tyntflytende i dører,kanaler og tykkere masse på flatene. den er veldig bra under men det varer vel ikke evig.

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rust bullett?
neida, tenkte å ta den før den blir det..forseint å klø seg i ræva når man har vondt i hodet..:drive2

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje er uegnet til å rustbeskytte. I tillegg fordamper den og frigir giftige gasser inn i bilen. Morro!

 

Uten tvil ville jeg levert inn et profft verksted. Dinitrol har detaljerte sprøyteskjemaer over alle biler, der hulrom og slikt avdekkes. Man borrer også små hull i skjermer, dører osv og bruker 360graders dyse slik at t.o.m innsiden blir beskyttet. Tynnstoff (penetrerende) og tykkstoff.Ofte kommer rusta fra innsiden og ut. http://www.dinitrol.no - markedsledende kjede as we speak.

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår