Gå til innhold

MF2 sprut på E36 320

Ranger emnet


riefarn

Anbefalte innlegg

Driver om dagen med montering av kompressor på bilen som forrøvrig er en E36 93mod 320. Det er en Rotrex kompressor, med intercooler montert. Ekstradysene sitter montert rett før gasspjeldet, og skal styres av MF2 Injector Drive.

 

Det er totalt 3 kabler på denne som skal kobles, en rød, som skal til + polen, en hvit som skal til - polen, og en gul som det står skal på negativ coil.

Bilen har 6 coiler, utfra hver går det 3 kabler, en grønn (alle grønne samles til en tjukk grønn, dette er vel 12V) en svart (disse skjøtes hver for seg med svarte kabler med fargestripe på) og en brun, denne går fra coil til coil og ender til slutt opp som jord i koarosseriet.

 

Det jeg ikke helt skjønner er at den gule som skal på negativ coil skal fange opp pulsen etter RPM eller turtall på norsk. Men er det puls i den negative coilledningen som går til jord? Har prøvd denne koblingen uten å lykkes.'

 

Sant skal sies at MF2en jeg kjøpte var full av irr, så kan jo være noe feil med denne også, men koster ca. 3 k ny, så må nesten vite det først.

 

 

En stor takk til den som kan hjelpe meg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår