-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Da er det klart for sammen setting :) Motor B230ft 91 med org innmat desverre H-profil kommer neste sesong.. 531 topp litt porta med A kam 2mm kobber pakning Apr topp bolter Turbo garret T3 avgasdel ar 58 Trim 60 kompressordel Ft green litt porta Autronic smc, med Plx devices R-500 Bredbåndslambda 500ccm dyser Bosch 044 pumpe Ft innsug Driv linjen blir getrag 265 fra "535" å lamell diff Usikker på clutch.. Dette skulle vel sparke fra seg 300hest Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Huff, allt for rimelig. Hahahaha :D *ler* Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Da er det klart for sammen setting :)Motor B230ft 91 med org innmat desverre H-profil kommer neste sesong.. 531 topp litt porta med A kam 2mm kobber pakning Apr topp bolter Turbo garret T3 avgasdel ar 58 Trim 60 kompressordel Ft green litt porta Autronic smc, med Plx devices R-500 Bredbåndslambda 500ccm dyser Bosch 044 pumpe Ft innsug Driv linjen blir getrag 265 fra "535" å lamell diff Usikker på clutch.. Dette skulle vel sparke fra seg 300hest Når du først skal sette sammen detta greiene, så ta nå å spander på deg 4stk dyser til underspylinga av stemplene da mann! Koster ikke allverden det. -Med autronic og nok bensin og ladetrykk finnes det muligheter;) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Da er det klart for sammen setting :)Motor B230ft 91 med org innmat desverre H-profil kommer neste sesong.. 531 topp litt porta med A kam 2mm kobber pakning Apr topp bolter Turbo garret T3 avgasdel ar 58 Trim 60 kompressordel Ft green litt porta Autronic smc, med Plx devices R-500 Bredbåndslambda 500ccm dyser Bosch 044 pumpe Ft innsug Driv linjen blir getrag 265 fra "535" å lamell diff Usikker på clutch.. Dette skulle vel sparke fra seg 300hest Du treng ikke å bruke noen kobber pakning. Den originale Elring er god. Den toler mye. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 ja spar kobberpakninga til grommere bygg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Du treng ikke å bruke noen kobber pakning.Den originale Elring er god. Den toler mye. -Og når elring-pakninga ryker, den dagen det skjer, da veit du at det er noe galt med motoren din! Enten går den for magert, eller for feit blanding! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Når du først skal sette sammen detta greiene, så ta nå å spander på deg 4stk dyser til underspylinga av stemplene da mann! Koster ikke allverden det. -Med autronic og nok bensin og ladetrykk finnes det muligheter;) Trenger ikke underspylinga da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Bedre med enn uten, spørr du meg. Ikke koster det allverden heller. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Bedre med enn uten, spørr du meg. Ikke koster det allverden heller. Kjører du rallycross er det en fordel, ellers skal du ha mye HK før du har noen behov for det. Og har du mye HK så har man grommere stempler osv... Jeg ville gitt f... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Etter det jeg har forstått trengs ikke underspyling før 400hk.. Så jeg vurderer det til neste motor bygg,blir da med H-profil råder å Po stempel :) Ang kobber pakningen, senkes jo komlpsjonen litt? er ikke det til fordel da? Har jo allerede invistert i kobberpakningen uansett Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 prata litt med torgeir wetterhus om dette med underspyling (b23 vs nyere 230f) og han sa at underspylinga ikke var noe videre egentlig.. var bedre å ha olja til turboen, og eller i motoren selvfølgelig.. org pumpa er selvfølgelig helt grei, men når en skal fø både underspyling, og rikelig til ei snurre, så var det like greit å droppe underspylinga, og ha litt å gå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Etter det jeg har forstått trengs ikke underspyling før 400hk..Så jeg vurderer det til neste motor bygg,blir da med H-profil råder å Po stempel :) Ang kobber pakningen, senkes jo komlpsjonen litt? er ikke det til fordel da? Har jo allerede invistert i kobberpakningen uansett Hei. Så lenge du skal kjøre med dei original rådene, så hadde eg valgt å kjøre med original topp pakning. Ang kompresjon så er det ikke noe problem når du kjører med datasprut og har full kontroll med tenning. Underspyling treng du heller ikke. for å si det litt forsiktigt dei gruppe A bilene som svei rundt banene nede i Europa i 80 åra hadde "ikke" underspyling og dei ble mildt sagt kjørt hardt virkelig hardt. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet April 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Hei. Så lenge du skal kjøre med dei original rådene, så hadde eg valgt å kjøre med original topp pakning. Ang kompresjon så er det ikke noe problem når du kjører med datasprut og har full kontroll med tenning. Underspyling treng du heller ikke. for å si det litt forsiktigt dei gruppe A bilene som svei rundt banene nede i Europa i 80 åra hadde "ikke" underspyling og dei ble mildt sagt kjørt hardt virkelig hardt. Da konkluderer jeg med å bruke den orginale :) :thanks Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 underspyling er ingen nødvendighet og i alle fall hvis man har smidd bunn. med en forbrenningstemperatur på nermere 1000 grader så sier det seg vel selv at den lille oljesprutn har ikke mye å si ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Her er en film snutt fra de legendariske Volvo turbo bilene. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.