-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Har både (ET) og (FT) innsug.dem ser jo like ut jør dem ikke? Så da går jeg for Ft innsuget? Skal kjøre turbo ja :) T3 avgasdel ar 58 trim 60 kompressordel. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Her er nå det jeg mener er det beste innsuget fra volvo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 der er vel innsuget jeg mener ja:) Men må vel årdne selv med dysene hullene i innsuget. Eller skaffe seg en 531 topp med dysehull ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Har både (ET) og (FT) innsug.dem ser jo like ut jør dem ikke? Så da går jeg for Ft innsuget? Skal kjøre turbo ja :) B230F/FK/FT/ET og B23ET har akurat samme innsug, ser klass likt ut, ingen forskjell mellom dem. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Her er nå det jeg mener er det beste innsuget fra volvo! Det innsuget her er det berømte svanehals-innsuget. Det på bildet er forkrommet, noe som ikke er originalt. Hullene til dysene her er også hjemmesnekra. Dette satt på B230E-motoren med k-jetronic innsprut originalt. Mulig det sitter på flere motorer og (240GLT?), ikke vet jeg. Har et slikt ett på B21ET'en min... EDIT: Mener og det svanehals-innsuget sitter originalt på B23E også. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 der er vel innsuget jeg mener ja:) Men må vel årdne selv med dysene hullene i innsuget. Eller skaffe seg en 531 topp med dysehull ? Du må fixe hullene til dysene i det innsuget selv ja, det skal bare være å borre opp og maskinere litt.. egentlig ganske vanskelig for mannen i gata, så man får dysene i riktig vinkling, og får dem til å sitte når laddetrykket kommer o.s.v mye å ta hensyn til. Du kan ikke ha dysene i toppen med mindre du skal bruke k-jetronic-innsprut! Konklusjon: 230-innsuget er bolt on og det enkleste å ha med å gjøre! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Innsuget på bildet er IKKE forkromma... bare polert litt! Ikke noe hokus pokus! og det funker bra med å ha dysene i toppen! Bare å borre opp hull der om du ikke har fra før av! Enklere blir det ikke!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Prøv å poler svanekals-innsuget mitt du:P hihi, det er noe av den mest ruglete overflaten jeg har vært borti på et originalt volvo-innsug :P Hvem er det egentlig som kjører med vanlige elektroniske dyser montert i toppen da? Kan aldri huske å ha sett det på noen biler noen gang.... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Du må fixe hullene til dysene i det innsuget selv ja, det skal bare være å borre opp og maskinere litt.. egentlig ganske vanskelig for mannen i gata, så man får dysene i riktig vinkling, og får dem til å sitte når laddetrykket kommer o.s.v mye å ta hensyn til. Du kan ikke ha dysene i toppen med mindre du skal bruke k-jetronic-innsprut! Konklusjon: 230-innsuget er bolt on og det enkleste å ha med å gjøre! Skal kjøre med Autronic smc. da bruker jeg ft innsuget. om det flower greit orginalt for 350++ hk Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Hva gjør at svanehals innsuget er best da? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Prøv å poler svanekals-innsuget mitt du:P hihi, det er noe av den mest ruglete overflaten jeg har vært borti på et originalt volvo-innsug :P Hvem er det egentlig som kjører med vanlige elektroniske dyser montert i toppen da? Kan aldri huske å ha sett det på noen biler noen gang.... hehe... Må self pusse litt glatt først med sandpappir! :D:D:D Har selv kjørt med dysene i toppen og svanehalsinnsug! Er jo ikke noen grunn til at det ikke skulle fungere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Hva gjør at svanehals innsuget er best da? utforming og konstruksjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 utforming og konstruksjon Ja det skjønner jo jeg også.. Men er det så mye bedre flyt der da? Lufta må jo først opp, så fremover.. Ser ut som om at det er mye bedre flyt i et e/et/ft/fk innsug, der går jo bare lufta fremover, i rør. Men ikke vet jeg. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Da er det på tide med ny olje pumpe.hvor handle ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 spm Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg