Ben are Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 F/FK/FT blokka er vel det som er det absolutt beste utgangspungtet til et motorbygge! OM man skal dra den helt ut! Har selv kjørt en hel sesong på f blokk med FT stempler og 350+++ hk.... Og hadde ingen problemer med det! Skal du ha skikkelige stempler kan du likegodt bruke blokk fra 89 som noen andre modeller... Underspylinga blir da egentlig en unødvendig ting!. Bedre å bruke olja til det den skal brukes til istede for under stempla! 230ET blokka er ikke så dårlig motor som enkelte skal ha det til! Om du alikevell kjøper nye råder og stempler, så har du jo eliminert bort de svake delene! Og en marineveiv til gamle 230 koster jo ikke mange kronerne! Når det gjelder topp, så er det som det blir sagt her IKKE nødvendig med porting for 300HK. Skal du kjøre med org deler i motorn, ville jeg valgt å porte toppen.... En topp som fløder bedre gjør til at du slipper å lade riktig så mye for å oppnå effekten! Sparer mye på motorn bare i varmeutvikling der!! Mange som snakker om hvordan man bør gjøre det og ikke gjøre det! Men har dere prøvd dette selv??? Bare lurer jeg???? Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Er noe lignende motor jeg akkurat har satt sammen. Håper på 300 gamp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Er noe lignende motor jeg akkurat har satt sammen.Håper på 300 gamp. Har du tråd om denne motoren? eller kan du si her hva deler du har brukt:) fra topp til bunndel :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Fikk tilbud i dag om å bytte min b230et, mot enn b230f 90mod (16v GLT) 160Hk? Hva må gjøres for å bygge turbo på denne ? Bruke stempel fra fk/ft blokk? Overhale motoren med nye lager å slikt Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Er det 16v så er det B234F isåfall. Det er sikkert hundre tråder om 16v og turbo.. bruk søkefunksjonen så finner du sikkert noe nyttig. BurnPr00f: Doble ventilfjører i en ganske 'vanlig' turbomotor? Ser ikke helt vitsen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 scrat her på forumet selger en 2,5l veiv til 230 motoren din.... Kjøp heller den, råder og stempler fra parner! Og du har en bunndel du slipper å bekymre deg for! 2,5l bunnsolid utgangspungt for MASSE hester! 5000kr skulle han ha for veiva! Løp og kjøp Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Jeg sier meg ganske enig i at orinaldelene rekker i lange baner for den som ska bygge for 300Hk, det eneste som det er i grenseland til er rådene, de har en tendens til å bøye seg ved ca 1,5-1,6 bar i FK/FT motorene. Orginale stempler holder godt til 300++Hk, jeg kjørte i to hele sesonger med orginale freste B234F stempler og med 1,6bar i ladetrykk, null problem, like fine som den dagen motoren ble skrudd sammen. Effekte lå vel på rundt 400-450Hk. Eneste som kunne vært bedre er kryssboltene, som ble litt slitte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Mye Nyttig info her ja :) så konkluksjon er att jeg kan beholder B230Et "Blokka å veiva", og handler råder å stempel oss partner? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Ja det kan du godt gjøre, har aldri hørt om noen som har knertet en gammeltype 230 veiv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Autronic`en annkommet med 4stk 500ccm dyser:) Nå begyner det å komme seg med deler:) 94mod B230Fk. klargjort med blokk montert fordeler,kommer i neste uke:) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Er det 16v så er det B234F isåfall.Det er sikkert hundre tråder om 16v og turbo.. bruk søkefunksjonen så finner du sikkert noe nyttig. BurnPr00f: Doble ventilfjører i en ganske 'vanlig' turbomotor? Ser ikke helt vitsen.. Når man først skal ha 300gamp ville jeg porta, og da ville jeg tatt ut og lagt i doble fjører for å få varva litt mer, samt at da har man en topp med mer potensiale, enn det den er originalt. Intet mer, intet mindre :) Ang 16V, har 1 spørsmål: Åssen stempler kan man bruke? -Må man frese ut spor til ventilene i dem stemplene man skal bruke, eller kan man bruke vanlige turbostempler fra 8v?? Mener å huske at det er spor til ventilene i dem originale 204ft stempla og 234f -stempla. -Noen som vet? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Blir 8v bygge på meg, med 531 topp å litt porting dobble ventil-fjerer:) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvov8 Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 har du fått taki i brukbar bundel ell?? vis ikke har jeg en 96model 940fk bundel ligende 531topp,grenerør,50mm wastegate, bare og si fra vis det er noe av detta du trenger ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 har du fått taki i brukbar bundel ell?? vis ikke har jeg en 96model 940fk bundel ligende 531topp,grenerør,50mm wastegate, bare og si fra vis det er noe av detta du trenger ... Du har PM:D Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.