trra Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Her om dagen vil ikke Hiacen(1997 2,4td) vår starte av seg selv, måtte trille den igang. Byttet kontaktene på innslaget som var ganske nedslitte, men det hjalp ikke. Har målt spenning på batteriene og de ligger på 12,4-13,8V. Når vi vrir om til ON så blinker alle ikonene i instrumentet og det kommer en klikke lyd, fra et rele, dette var likt før og etter byttet av kontaktene på innslaget. Når vi vrir om til start skjer det ingenting. Har prød å jorde med startkabler for å sjekke om det var dårlig jording, koblet strøm rett på starteren uten at det skjer noe. Prøvde også å koble strøm rett på innslaget, men den starter ikke, dog høres det ut som innslaget slår inn. Fjernet sikring nr 5 tror jeg det var og da stoppet blinkingen og lysene lyste normalt, men det var like dødt. Noen som har noen forslag? Har hørt at tenningslåsen er en svakhet på disse. Tenkte jeg skulle bytte børstene idag, men de kostet 900kr nye så det er uaktuelt så lenge jeg ikke vet at det er det som er feilen, skal sjekke at starteren funker imorgen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andpe Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hvis starteren ikke går rundt når du kobler strøm rett på starteren, så er det nok starteren som er fucked... Prøv å jorde starteren, så lasker du deg fra tilførselledningen på starteren til innslaget, hvis det ikke skjer noe da, så er nok innslaget ødelagt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Byttet batteriene idag, det ble start på første forsøk :) Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javad Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Det var det eg hadde tenkt å si deg! men så har du gjort det11!! :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg