CoilOver Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Har en Nissan Primera, som jeg skal bytte drivknuten på. Har gjort samme jobben på andre siden for et par uker siden, og det gikk greit. Men her er problemet. Den fordømte drivknuten vil ikke ut. Har prøvd å slå hardt, men den flytter seg ikke en eneste mikrometer. Har også prøvd å slå uten trestykket, siden drivknuten skal byttes uansett. Så hva skal jeg gjøre? Nå står bilen i garasjen, og jeg er på dag nummer to av noe som kun skulle ta maks to timer.... :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 løsnet fra bærebroa eller demper sånn att du får bikket den? hvist man bikker den att der du slår på drivknuta peker ned så er det lettere å slå ut. hvertfall di gangene jeg har skiftet... Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Ta ut hele navet, skru løs hele drivaksel og press ut knuta med verkstedspresse Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 solved med slegge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 ']solved med slegge Ingenting er som sleggemekanikk.... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 enig.. mye som er ødelagt pga for lite verktøy :) men ett annet tips er VARM VARM VARM! nok at du får litt varme på så du får litt bevegelse i metallet så det løsner. nytter ikke det får du ta ut hele navet å få de i en presse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Dissa gnagera er no dritt ;) Kjøp RWD så slipper du det problemt med drivknuter pluss at du får en myyyye morsommere bil :D hehe veldig OT, men måtte bare si det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Er vel drivknuter på rwd også? Eller mener du at alle med rwd har stiv bakaksling? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Drivknuter går som regel som resultat av at den fettfylte gummibelgen rundt drivknuta sprekker opp og fettet forsvinner og det kommer møkk inn i drivknuta.. Den har lett for å sprekke fordi den blir vridd og belastet når du svinger.. I og med at bakhjulene ikke svinger så blir ikke denne belgen belastet som på en FWD bil med det resultatet at ødelagte drivknuter er meget sjeldent på RWD ;) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Ja men på en rwd vil fortsatt bakakslingene gå opp og ned i dumper o.l så uansett vil det jo ryke før eller siden. Ofte så ryker de pga de blir gamle og gummien blir sprø eller morken. Men det tar sikkert lengre tid på rwd det kan jeg være enig i. Men man slipper ikke dette problemet på en rwd forde Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Ja det opp og ned, men bevegelsene er ikke så store som de med FWD. De går opp og ned og sidelengt i relativt store spenn med styringen i tillegg. Ja er bilen 30 år gammel så kan de jo bli morkne selvfølgelig, men det er sjelden de går før det... På fattern sin 97-mod camry røyk de på begge sider kort tid etterhverandre etter 130.000 kilometer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hmm det hørtes veldig lite ut, jeg byttet på min s4 da hadde den runda 200k og var 13år gammel, måtte da også bytte bak Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Det går jo knuter på rwd og, men som nevnt ikke så ofte, derimot er det mye mer vanlig med lekasje på diff på rwd biler. MEN for all del, rwd er artig :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 enig.. mye som er ødelagt pga for lite verktøy :) men ett annet tips er VARM VARM VARM! nok at du får litt varme på så du får litt bevegelse i metallet så det løsner. nytter ikke det får du ta ut hele navet å få de i en presse. Varme er vel heller et dårlig alternativ i dette tilfellet,da du kan risikere å ødelegge hjullageret...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg