tmeland Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Sjekka litt opp i bilen til pappa i går. Er snakk om turbo diesel da, men håper dere kan svare alikevel. Tar av luftfilter slangen, da ligger det olje i slange og inne med turbinen. Ligger olje i rørene på trykk sida, og intercooleren er godt sausa inn i olje. Bilen går dårlig, og ryker MYE ved litt pådrag. Monterte en turbomåler og kunne konstatere at den går på 0,9bar. mot 1,1 som er orginalt eller noe sånt. Syns også det var litt slark i turboen. Er den gåen? Hva må evt gjøres for og få den brukbar igjen? Kan vel ikke overhale dette selv? Mvh Tor Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Rong Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 kommer ann på hvor mye slark det er ol,får kjøpt egne overhalings kit til den enkelte turbo Siter Mvh Audi-Rong -Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Om det ligger i luftfilter slangen så kan det være gjennomslag slik at det spruter gjennom veivhusventilasjonen. Ta av oljelokket, gi gass og kjenn om det kommer trykk der. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 kjenn om det er slakk inn-ut eller opp-ned på turboakselen.. Skal være litt slark opp-ned mens inn-ut ikke er bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 litt olje i innsug er vanlig da veivhusventilasjon går som regel til innsug, dette er varm oljedamp som over en tid vil det ligg litt olje i innsug og trykkrør. dette er helt normalt. er også normalt at det er litt slark i turbo. vurderer du å overhale turbo selv vil jeg fraråde det. send den inn å få bytteturbo. at den ligger 0.2bar under det som er "Normalt" er jo ikke uvanlig da. fleste biler har en toleranse, min gt4 skal ligge mellom 0.5-0.8bar originalt. litt avvik vil det bestandig være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 hehe...lykke til med å balansere turboen selv! Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Er faktisk mulig. Jeg har bygget små gassturbiner til modellfly. Der balanserer man faktisk rotoren ved å holde den i hånden og spinne opp kompressoren med trykkluft. Man kjenner med en gang om det er noe gale og hånden er faktisk utrolig følsom til å kjenne. Hvis man føler noe, så tar man en teipbit på kompressoren og prøver igjen. Blir det værre så tok man den på feil sted..og prøver igjen. Btw: kompressoren til små rc gassturbiner går med 120.000 rpm, så metoden fungerer. Ikke like bra som en datamaskin kan gjør, men.. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmeland Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Nei har ikke planer om og overhale den selv. Bare lurte på om det var mulig. Har litt mer bakgrunn om bil enn som så at jeg skal begynne og fikle med det der.. Men så til det som virkelig er problemet.. Kan bilen gå mye dårligere om turboen lekker olje inn i intercooler og innsug? Bilen virker så slapp til tider, og ofte når jeg trør skikkelig på med den så mister den alt trykk og slutter og dra. Turbotrykket detter til null og jeg må gire ned et hakk og presse den for at det skal stige igjen. Noen som har den fjerneste anelse om hva dette kan komme av?:hvaskjera Bilen er en 93 mod Bmw 525 TDS om det har noe og si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 få timet dieselpumpa, ganske sikker på at det hjelper. ellers sjekk for luftlekasje på trykksiden. Vet at det er en svakhet på e39 530d at biter i manifold løsner for så å skade turbinen. byttet turbo og manifold på ett par bmwer da de ikke fikk turbotrykk som følger av løse biter fra manifold.. Dama hadde en 88mod 324td, når vi kjøpte den gikk den så ufattelig dårlig at jeg skjønte med engang at det var noe gærnt, bytta registerreima og timet dieselpumpa på nytt... ble en helt annen bil etter på. dieselpumpa skal være ufattelig nøye justert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.