Gå til innhold

Grom 240 "gruppe a"

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis dere ser på toppen på den b20 motoren så ser ikke den akkurat original ut. Insugskanalene er jo totalt ombygd, rullevipper og helt sikkert en forholdsvis rå kam. Denne motoren tenker jeg er helt rå og kjøre på turtall, og med en respons som en turbomotor bare kan drømme om.

 

Her ser dere noen "lettere" modifiserte b20 topper: http://web.telia.com/~u24013086/toppar/

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
man skal ikke slenge en B20 bak låven bare fordi den er gammel. går en borti sverige som er bremsa ca 560 motor hk. riktignok med turbo da, men likavel. den har heller ikke de dyreste bitene inni seg. men enig i at en skråmotor er mer historisk rett i en gruppe-a.. men rått likavel!

 

 

jaja! har registrert deg du og nå ja!

legg ut en tråd om bilen din du og nå! :D

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja! har registrert deg du og nå ja!

legg ut en tråd om bilen din du og nå! :D

 

kjenner du til den med b20?

ha logget meg inn her ja, måtte jo det. og jeg er ikke den råeste når det gjelder data greier så sorry om jeg henger litt etter folkens. skal lage en tråd om bilen min når jeg finner ut hvordan det gjøres. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner du til den med b20?

ha logget meg inn her ja, måtte jo det. og jeg er ikke den råeste når det gjelder data greier så sorry om jeg henger litt etter folkens. skal lage en tråd om bilen min når jeg finner ut hvordan det gjøres. =)

 

 

Kjenner ikke noe spessielt til den nei..

 

Gleder meg til tråd om bilen din! skikkelig bøøs!

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er ingen tvil om at motoren er velbygget, men noe gruppe-A stuk har den ikke. Da burde den ha vært en B21 med turbo... Dessuten vil en ellers identisk motor med overliggende kam og cross flow ha et mye større potensial enn en motor med støtstenger og vippearmer.

 

 

Reodor F[/quote

 

vet dette er en gammmmel tråd. men er Gruppe-a gal. fins det noe mer info om denne bilen? sikker på at det ikke er en ekte gruppe-a? vet det finnes en av de i finland, og enkelte detaljer på karosseriet får meg til å mistenke at den er ekte.... noen info? (helst ikke på finsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er fortsatt grom og fortsatt med b20.. lurer på om reodor har fått satt B17\B23 planene ut i livet?????

 

Skaff meg ei B17-veiv, så årner jeg resten :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår