volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hei, hvor mange grader skall tenningen stå på med en b230at med en rotor fra b21et? på b230a så sies det 5 grader med 95 blyfri og 7 grader med 98. og på b21et så var det 12 til 15 grader. (etter det jeg har fått fortalt) mvh arnt olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 kommer litt ann på hva den ligger på , på tomgang, men en 10-13 grader skulle da funke bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Jeg hadde 28 grader på min B21AT på ca 3000rpm... Men så var det litt mods på den og da...Bla. sveiste vekter i fordeleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Takker for svar.. Men er det nødvendig med rotor fra b21et? Det er vel større vakumsak på den i fårrhåld til den fra 230a går det bra å kjøre med den fra 230a? Tenker da på tenningsbank å hvor mye turbotrykk jeg kan kjøre med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 det er 15 grader på en org b21et hvertfall Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 10+\-2 skal det være på min b23at hvertfall. men så har jeg r-sport fordeleren, ikke en vanlig. den gir ikke full fortenning før 5000 rpm, pga tenningsbank o.l. kjører på 1 bar, å har tenninga på 5 grader fortenning på 900 rpm. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 12 grade er det på min 230at:) hvilken tenning er det på 230et? noen som veit? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 10+\-2 skal det være på min b23at hvertfall. men så har jeg r-sport fordeleren. hva er forselen på fordeler fra r-sport og den som er på b21et? Den runde klompen som er på fordeleren(b21et) er vel større en den på min(b230a)? Men går det bra med den jeg har om jeg kjører 0,6/7 i turbotrykk? Takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 er det nødvendig å bruke fordeler fra b21et? eller går det bra med den fra b230a? hva er max turbotrykk jeg kan kjøre på med den fra 230a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.