Rabagast1 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg vurderer å kjøpe en motor i sverige, og har sett at det er flere her som anbefaler det samme etter å ha gjort det samme selv. Dersom jeg kjøper hos privat er det rimelig greit, da har jeg litt mer frihet, kan spørre og sånt. Men sett at jeg skulle finne på å kjøpe hos en skroting? F.eks Jönkjöping. Hvis jeg kjøper motor(en til 4.750,- SEK) er det KUN motoren? Uten IC, ledningsnett, hjerner osv? Hvis jeg kjøper en motor der det har stått 4-trinns M46 m/ OD, må jeg bygge om noe for å sette den i min bil, der det er 5-trinns?(usikker på M4x) Andre slike ombygnings-bagateller jeg bør se opp for? Hvis jeg ønsker å sende denne til Tärnaby/Hemavan som ligger ganske langt nord i sverige, finnes det noe sted på nett jeg kan finne ut hva frakten vil bli? Noen andre generelle tips ved motorkjøp hos söta bror? Bor rimelig langt nord(mosjøen, ca midt i norge) så å finne motor i Skåne er ikke et alternativ... Til info har jeg en 240 stv 87-modell GLE med B230K og 5-trinns manuell kasse. Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg har importert flere motorer fra Sverige. Hoggerene pleier å sende til hverandre som oftest, veldig greit sånn! Koster ikke så mye i frakt heller. Girkassa passer rett på ja! Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg har importert flere motorer fra Sverige. Hoggerene pleier å sende til hverandre som oftest, veldig greit sånn! Koster ikke så mye i frakt heller.Girkassa passer rett på ja! Hvis jeg kjøper det som heter "motor" hos jönkjöping, må jeg samtidig ut med 6000 ekstra i ledningsnett(da jeg må ha heeelt nytt Lh 2.4, hjerner, bokser(kanskje samme?) dyser, IC, turbo og alt? Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hos Jönköping er det den prisen for kun BLOKKA, ikke turbo, topp, sprut, ledningsnett eller noe. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 jeg fikk pris på KOMPLETT motor. spurte bare etter det :P Fikk med alt på selve motoren med cooler, radiator og ekspansjonstank, downpipe og komplett ledningsnett, luftfilterboks, slanger trykkrør osv. Så det er jo bare å spørre hva som er med. Så fikk jeg motoren sendt oppover til kiruna for 800 kr. Så dro jeg over grensa å henta :win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 kjøp privat... mye billigere! jeg betalte 7000sek for min 98 modell fk, komplett med absolutt alt! Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 jeg fikk pris på KOMPLETT motor. spurte bare etter det :P Fikk med alt på selve motoren med cooler, radiator og ekspansjonstank, downpipe og komplett ledningsnett, luftfilterboks, slanger trykkrør osv. Så det er jo bare å spørre hva som er med. Så fikk jeg motoren sendt oppover til kiruna for 800 kr. Så dro jeg over grensa å henta :win Ga du mye for komplett motor hos dem da? Synes liksom 12000 blir mye for komplett motor... kjøp privat... mye billigere! jeg betalte 7000sek for min 98 modell fk, komplett med absolutt alt! Vel, nå er det liksom ingen i nordsverige som har kjørt av veien(som jeg finner), så må jo ned til en av skrotene, enten Vaxsjö eller Jönkjöping.. :( Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hva bør man betale for en komplett motor i sverige!?.. har en F motor i min 240.. er det lurest å kjøpe komplett motor.. eller burde jeg kun kjøpe de delene jeg trenger og bruke resten fra gamle motorn min!?? håper på raskt svar.. skal ringe sverige i morgeN!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Du trenger ikke ledningsnett, men du må ha begge hjernene samt formotstand til dysene. Intercooler og rør må du ha med, men ikke svinghjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Ga du mye for komplett motor hos dem da? Synes liksom 12000 blir mye for komplett motor.. Jeg gav 12000 svenske. synes det ikke er så ille, med tanke på at det virker som om at de er ganske seriøse folk. Har jo sett de oppe i 20 lakser. Da snakker vi om dyrt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg