fast_740 Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Han har jo LH når har sier han har en diagnoseboks i motorrommet - han sier jo også at han har B230F.. PS. Den andre giveren kan jeg tenke meg måler øvre dødpunkt :smilbmw: Fant det ut i Haynes boka;) Målt 1.1.1, altså ingen feil! Men kan det vare en induktiv giver som er gåen? Ville den ikke slå ut som feil på Diagnosen da? Har testet med flere coiler, byttet fordeler/kabler... Veit ikke hva mere jeg! Testet også spenningsreg helt til slutt! , men fant ut at det ikke var helt samme! den var til 240... Har en pinne mere, har det noe å si? Men nå er visningen over! Må få starta den, å vist den innen denna mnd!!! Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hugubakken Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 skjekk hjernen.. er den chipet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 skjekk hjernen.. er den chipet? nope... hvordan sjekke hjerne? teste en annen da? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cool_king Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 har samme motor som deg.den ville heller ikke starte en dag og det kom lite om ingen gnist.her var det svinghjulssensoren(induktive giveren) som var gåen.den sender jo pulser til coilen,napp ut svinghjulsensoren og se om den er slitt.jo svakere puls jo dårligere gnist. du får ikke utslag på blink kodene selv om denne føleren er gåen. Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 har samme motor som deg.den ville heller ikke starte en dag og det kom lite om ingen gnist.her var det svinghjulssensoren(induktive giveren) som var gåen.den sender jo pulser til coilen,napp ut svinghjulsensoren og se om den er slitt.jo svakere puls jo dårligere gnist. du får ikke utslag på blink kodene selv om denne føleren er gåen. Okei! takk... ligger vell rett før girkassa den da? må ut å se etterpå! Mye koster den a? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Den ene sensoren er for turtall, den andre er for tenning. (B230ET) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cool_king Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 hvis u bøyer deg over motoren i bakant så finner u fordeleren,og rett under nedpå girkassa ligger denne føleren,er en tapp med en ledning som går langs torpedoveggen,koster 500 ny hos volvo Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 fant den igår jeg... så den er for tenning? Den som står på venstre side(innsug) da, hva er den til? Står en rett under innsuget lissom... hvordan ser jeg den er slitt? skrudde den opp, den var litt rusta, eller hadde litt belegg på seg! tok å tørka det av med en fille, og litt fintfint pussepapir... Men startet ikke da:( Hvordan var din slitt? Var den slitt på lengden av metallet lissom? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Målte spenninga over den induktive giveren idag... fikk 0,01 V! tror jeg satt den på 1volts innstillinga... husker ikke helt! Men virker vell litt lite? T Noen som kan måle sin egen her? Er jo bare å sette på et voltmeter på de to kontaktene til høyre når man har den med den siden som den metallklipsen står opp... Muligens min er gåen? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.