lulle Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Har noen dynamoer som jeg skulle ha testet om noen av de produserer strøm, kan dette gjøres uten om å montere den i bil? kan jeg bruke en drill som "drivkraft", å så måle om det er strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 det tror jeg ikke går nei... du må ha noe strøm for å skape magnetisme i dynamo! du kan prøve å bruke en ekstern strømkilde, men usikker på hvor mye volt den må ha.. 12 v sikkert. prøv bare å koble på der signalkabelen skal være! kanskje det går :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 får prøve å bruke et bateri i tillegg, dynamoen lader jo selv om man tar bort kontakten med to ledninger, ene til ladelampen og den andre en jeg ikke sikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Normalt sett så trenger en dynamo tre ledninger.. ladekabelen til batteriet, en spenningsreferanse, og magnetisering.. Magnetiseringen kan man gå forbi hvis man drar motoren opp i 4-5 tusen ish, da vil den vanligvis komme seg i gang av seg selv, men ikke nødvendigvis. for test, så er jeg usikker egentlig, har aldri testet dem utenfor bilen. Tror det å spinne dem med en drill fort vil vise at drillen blir litt for veik. ellers er det ikke akurat store jobben å klaske en dynamo på plass.. tar 5 minutter på en dårlig dag. så kan man fyre dingsen, og måle på den vanlige måten.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 det er dynamo som fra andre biler enn amcar, og det er no dritt å komme til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 aha. det kompliserer ting.. ellers så kan du jo ta dynamoen til en sjappe som driver med bilelektrisk, de kan normalt dteste dingsen for deg mot en liten sum.. Mener jeg betalte 150 spenn for en test nede i oslo en gang.. men hvis du skal spare penger er ikke det et alternativ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 ikke det at jeg er ute etter å spare, men har jo hvert artig å prøvd å fått det till sjøl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 sant nok.. monter den i skrustikka med et batteri tilkoblet, lask til spenningsreferansen, og koble inn ei lyspære eller passende motstand over til magnetiseringen, og prøv med drillen... så er det bare å måle spenningen over batteriet, og se om den øker eller ikke.. men tror du trenger en passelig dyktig drill for å få tilstrekkelig snurr på dingsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 bruk en vaskemaskinmotor eller noe som drivkilde og koble den til et batteri og som de sier gi den magnetiseringsspenning så er du langt på vei Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 bruk en vaskemaskinmotor eller noe som drivkilde og koble den til et batteri og som de sier gi den magnetiseringsspenning så er du langt på vei ja det må litt mer en drill til, man hører motoren i bil hvor den sakker når dynamoen lader for fult, meeen det skal prøves før det motsatte er bevist.:hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Er teknisk sett lov å prøve, men jeg tror du ender opp med å gjøre mere jobb ga dette enn det å bare bolte dingsen på plass. men kommer du fram til et resultat, så si ifra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 har skjekka med noen som driver med sånt, må ha en motor på min 2,5 hk får å drive dette. drar heller dit får å det sjekke dynamoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg