Gå til innhold

Min nye a3

Ranger emnet


stooy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ny medlem her på forumet, og har nettopp funnet ut hvordan man legger ut bilder.. :)

 

Tenkte å slenge ut noen bilder av min nye a3 1,9TDI .. noen som har noen tips til diverse små-detaljer som kan gjøres for å lage den "tøffere" ? :)

 

Har som dere ser slengt inn et kamei-emblem i grillen, og synes det tok seg ganske godt ut (selv om jeg vet an mange andre her inne ikke kommer til å synes det..:) ).

 

Har bestilt med chrom speil fra quattroco som er ute i postsystemet en plass nå.. Har satt på chrom-antenne og hvite blinklys på siden.

 

 

Ellers planer jeg har for den er:

 

Nye baklyker ( svæært usikker på hvilke jeg skal kjøpe -- noen tips om hva som passer til svart bil? )

 

Felger til våren ( tenkte å bestille fra sharif.no: A8-felger 17" kanskje )

 

Grøftelys ( hvordan får jeg dette på en orginal-grill? må jeg sage hull )

 

K&N eller GreenFilter ( noen erfaringer her fra dieselbil? )

 

Hvite instrumentskiver

 

Angeleyes ?

 

Effektanlegg ( noen som har link til et effektanlegg til denne? finner ingen på nettet )

 

Toning av ruter

 

 

Før kamei-emblem ble satt inn:

Photo-0005.jpg

 

 

Etter kamei-emblem ble satt inn:

Photo-0004-1.jpg

 

 

Photo-0004.jpg

 

 

Photo-0003.jpg

 

Flere bilder kommer etterhvert....

Audi A3 1,9Tdi

Audi 80 2,0E 1993 115hp (solgt)

Audi 80 2,0 1992 90hp (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøftelys ( hvordan får jeg dette på en orginal-grill? må jeg sage hull )

 

K&N eller GreenFilter ( noen erfaringer her fra dieselbil? )

Skulle til å si velkommen til Audi-familien, men ser jo at du ikke er noe fersking ;)

 

Nå er jeg usikker sånn på stående fot hva som finnes orginalt til A3'en, men et allernativ er jo å få montert noe bak hjørnegrillene dine i støtfangeren, og prøve og ta hull i de orginale grillene.

 

Mange monterer netting i disse, med stort sett ett dårlig resultat IMHO.

 

Hvis du tenker åpent luftfilter, så bråker dette utrolig mye på dieselbil, flesteparten tar vel av dette ganske så fort i etterkant ;)

 

Uansett om du bruker innsatsfilter eller åpent, husk og la eventuell olje tørke godt inn før du monterer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh.. har hatt et par 80`er før ja.. :)

 

ja jeg tenkte kanskje å bruke en slik "dremel slipe-sak" til å skjære ut et hull på størrelse med en golfball ca. Så tar jeg av fangeren og monterer grøftelysa fra "innsiden"... tenkte å kjøpe hella-lykter som ligner svært mye på de orginale a3/a4 grøftelysene...

 

Vil ikke erstatte plasten med gitter her nei.. blir stygt med en gang man får en liiiten bulk av en stein i.. iallefall med "chrom-gitter"..

Audi A3 1,9Tdi

Audi 80 2,0E 1993 115hp (solgt)

Audi 80 2,0 1992 90hp (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ligger på tilbuddsiden til shariff er jo temmelig pene.

http://www.sharif.no/default.asp?Folder=353

De øverst til venstre.

 

A8 er pene, for all del, men når det kommer litt bremsestøv så ser felgene helt skjeive ut når du kjører.. he he he. RS6 felgene er fine og, men tror de er litt vanskelig å få tak i 5x100. Jeg sleit med det i sommer i hvertfall. (endte opp med bbs ch 19".)

 

Gitter og hjemmemodding bruker oftest å se rævva ut (det er selvsagt unntak). Det folk flest driter seg ut på er jo nettopp dette med gitter.

 

Forslag:

 

Enkle:

- Fjern skvettlappene bak hver hjulbue.

- Lakker audiringene sort, og monter de i kameigrillen din.

- Lakker emblemene dine bak / evt. fjern alle merker

- Få deg nye sortlakkerte skiltplateholdere uten tekst

 

kostbare:

- Gå for 18" hjul.

- lakker helt ned

- lakker midtkonsollen sort + dørhåndtakene inne i bilen (s3 look)

- oppgrader til facelift nedre støtfanger/grill med tåkelys

- Faceliftlykter bak og fremme

- Xenon

 

Lykke til :)

( ) 06´ Audi A4 Avant 1.9tdi S-line

(x) 06´ Bmw 325iA touring

(x) 04´ Audi A4 Avant 1.8T Q S-line

(x) 98´Audi A3 1.8T ambition

(x) 97´ Ford Fiesta mk4 - ms-design

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle:

- Fjern skvettlappene bak hver hjulbue.

- Lakker audiringene sort, og monter de i kameigrillen din.

- Lakker emblemene dine bak / evt. fjern alle merker

- Få deg nye sortlakkerte skiltplateholdere uten tekst

 

kostbare:

- Gå for 18" hjul.

- lakker helt ned

- lakker midtkonsollen sort + dørhåndtakene inne i bilen (s3 look)

- oppgrader til facelift nedre støtfanger/grill med tåkelys

- Faceliftlykter bak og fremme

- Xenon

 

Skvettlappene bake er fjernet.. vil ikke den bli svært skitten langs siden av bilen dersom jeg fjerner de fremme?

 

Liker best kamei-grillen uten audi-merket. Dessuten ser det ofte banalt hjemmelaget ut når jeg ser folk som stripser merket fast i grillen.. :)

 

Hvor kjøpte du 18" felgene dine, og hvor mye kostet de? Sporer de fælt ? hvilken dekk-dimensjon har du på de?

 

Midtkonsollen er allerede sort..

 

Facelift lykter kommer etterhvert.. iallefall fremme, er ikke sikker på hvilke jeg skal ha bake..

 

Har du en link til noen som selger facelift-fanger med tåkelys?

 

 

Takk for tilbakemeldingen!

Audi A3 1,9Tdi

Audi 80 2,0E 1993 115hp (solgt)

Audi 80 2,0 1992 90hp (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skvettlappene bake er fjernet.. vil ikke den bli svært skitten langs siden av bilen dersom jeg fjerner de fremme?

 

Liker best kamei-grillen uten audi-merket. Dessuten ser det ofte banalt hjemmelaget ut når jeg ser folk som stripser merket fast i grillen.. :)

 

Hvor kjøpte du 18" felgene dine, og hvor mye kostet de? Sporer de fælt ? hvilken dekk-dimensjon har du på de?

 

Midtkonsollen er allerede sort..

 

Facelift lykter kommer etterhvert.. iallefall fremme, er ikke sikker på hvilke jeg skal ha bake..

 

Har du en link til noen som selger facelift-fanger med tåkelys?

 

 

Takk for tilbakemeldingen!

 

Du må fjerne skvettlappene foran også... Er bare til og vaske bilen oftere :D

Synes også det ser bedre ut med audi-ringene på kamai-grillen en kamai-merket.

Når det gjelder felger så kjører eg 8x18 og 11x18 på min...

Dekka er 215/35-18 og 255/35-18 og dette sporer ikke noe på fin vei,men på ujevn og gammel asfalt kan det spore litt.

Skjekk på http://www.finn.no/torget Der er det ofte mangen grom-felger til salgs til en billig penge. Er da felger som ikke "alle andre" har og felger som er av god kvalitet og tåler endel....

Skal du kjøpe nye felger så får du vel 18" felgpakker fra 6-7 tusen og oppover,men du får det du betaler for.

Og vær så snill og ikke sett på de "lexus-lyktene"!!!!

Kjøp s3/facelift lykter bak også. Mye penere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fjerne skvettlappene foran også... Er bare til og vaske bilen oftere

Synes også det ser bedre ut med audi-ringene på kamai-grillen en kamai-merket.

Når det gjelder felger så kjører eg 8x18 og 11x18 på min...

Dekka er 215/35-18 og 255/35-18 og dette sporer ikke noe på fin vei,men på ujevn og gammel asfalt kan det spore litt.

Skjekk på http://www.finn.no/torget Der er det ofte mangen grom-felger til salgs til en billig penge. Er da felger som ikke "alle andre" har og felger som er av god kvalitet og tåler endel....

Skal du kjøpe nye felger så får du vel 18" felgpakker fra 6-7 tusen og oppover,men du får det du betaler for.

Og vær så snill og ikke sett på de "lexus-lyktene"!!!!

Kjøp s3/facelift lykter bak også. Mye penere!

 

Ok da fjerner jeg skvettlapper foran også..

 

Kamei-grillen blir som den er.. smak og behag det der.. :)

 

Og jeg er på grensen til å begynne å synes at facelift lyktene er tøffere enn lexus, så skal ikke se bort fra at jeg havner på facelift til slutt :)

 

 

geron:

Er disse felgene ganske like de BBS felgene dine ? :

http://www.sharif.no/default.asp?Folder=161&IdProduct=1876

Audi A3 1,9Tdi

Audi 80 2,0E 1993 115hp (solgt)

Audi 80 2,0 1992 90hp (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår