mx_power Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 hei hei.. noen som vet hvordan en type r gjør seg i en portet kasse? får liksom ikkkje den sjikkelige dyp bassen i lukket.. det blir foresten drevet av en 1001 mono blokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 type R elementene spiller bra i refleks kasse... jeg har 2 type R i en lukket kasse på 2*40 liter og det spiller dypt nok som bare det. mulig du har brukt en lukket kasse som er alt for liten da... Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Det er vell heller trøkket du kanskje mangler. For som oftest så spiller lukka kasse vesentlig dypere, men da noe mer dempet en porta kasse (dette er da min erfaring) En porta kasse før en topp, som gjør att trøkket blir mye tøffere. Menge tar det som dypbass. Personlig føler jeg meg bedre med slik trøkk, en "slapp" dypbass fra lukka kasse. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 hmm.. i følge alpine sinde sider så kjører eg 2x30l hmm.. mulig det e for lite det da.. hmm... 40l lukket eller portet på x antal liter..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 min kasse er på 40 L pr kammer lukket kasse ja Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 jeg har den samme forsterkeren og den samme subben, og det spiller noe sykt i min bil i allefall, og jeg har en lukket kasse på 34 liter.jeg har målte det på 140,2 DB, og det syns jeg var høyt i allefall. Men det kan jo ha noe å si at jeg har en stv. eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 så en større kasse e tingen? 40 liter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 ja men da burde du ikke bruke noe serlig dempematriale. når du demper en lukket kasse blir den noe større i volum. men ca 35 liter er vel mer optimalt egentlig. men husk å bruk en god forsterker på de. Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 2 x 40 liter? Jeg har bygget lukket kasse på tilsammen 40 liter. 2 stk 12" r subber. skal drives av alpine monoblokka. Sammens med en kompis som bygget portet kasse, kun for å sammenligne... i volvoen hans kan man ta frem målebåndet og måle vibrasjon i rattet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 drives av 1001 monoblokka. men 40l på to suber? e ikkje det litt lite? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grandiosa Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hvor lange/store porter har dere andre med Type-R 12" ? Driver å bygger portet kasse selv skjønneru, Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 nja... 16l per subb er det minste volum alpine anbefaler på hver subb i lukket kasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg