Gå til innhold

Min nye Audi 90 2,2 Turbo

Ranger emnet


Rally Koffen

Anbefalte innlegg

Blir quattro etterhvert ... tror jeg... men du kunne ikke lagd en veileder til hvordan jeg får lurt ECU ? evnt forklare meg her og hvilke deler jeg trenger osv :)

 

 

Altså, det er så simpelt at det er skummelt...

Fra motorommet så går det en vakumslange inn i kupeen og inn i ECU'en/mapsensoren.. Denne koblingen skal aldri vise mer enn 0.6bar. På min var det koblet på en svær dings som gjorde slik at den viste riktig trykk helt til den kom til 0.6bars overtrykk, veit ikke hva det heter helt spesifikt men tipper du kan spørre på TESS eller noe.

Eventuelt så tror jeg det vil fungere å sette på en blødeventil på denne slangen slik at den ikke klarer å få opp trykket til over 0.6 bar.

På min hadde en turbotrykksmålet før og en etter denne stoppeventilen.. 1.2bar før og 0.6bar etterpå.

ECU'en sitter nede ved gulvet der du har høyre ben når du sitter i passasjersetet..

 

Da har du lurt hjernen, så gjenstår det å øke turbotrykket. Her trenger du en blødeventil koblet til slangen som går på WG'en. Slik at du kan stille trykket selv. Her kan du kjøpe en turboxs jalla-bling-bling eller noe lignende. Så kan du stille og mixe trixe helt til du treffer ønsket ladetrykk.

Disse motorene så er det ikke nødvendig å mixe med bensinmengden som blir levert da K-jetten kompanserer for økt luftmengde med mer bensin automatisk..

Om du vil dra strikken helt ut så skal det gå ann å bruke en K-jet fra Porche (928?) V8 fra et eller annet årstall.. Plugger igjen 3 av de 8 hullene også kan den levere nok benz til 280hk. Jeg prøvde en liten periode å finne en slik k-jet men det var ikke lett, så jeg ga opp

 

Eventuelt kan du kjøpe en chip til hjernen også, men det eneste denne gjør er å fjerne ladetrykkssperra og jeg synes det er nesten frekt å ta 7000kr for en chip som er så simpelt laget :puke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan også ha en ventil som slipper ut trykket på vakumslangen når den når 0,6bar.

Fin bil forresten, liker de gamle audi`ene godt, men som sagt allerede er det litt dumt at det ikke er quattro. Og hvis du tenker på å bygge om til quattro.... GLEM DET! det er så unsannsynlig mye jobb at det er myyye enkelere å skaffe en som har det fra før av

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer på å bygge om sin (sett inn modell her) til quattro sjekk denne link http://www.kvquattro.com/cq_conversion.html

 

Conversion factors.........

Every so often, someone on one of the manu Audi forums will suggest that they can take a set of quattro running gear, and bolt it into a non-quattro bodyshell. This seems to focus mainly around the Coupe GT. I've written this page in attempt to persuade people of the folly of doing so.

 

Audi manufactured the Coupe GT from 1981-1987. This was a fine car, with good handling and performance. It was exported around the world. In late 1984, they launched the Coupe quattro, this was essentially an Audi 90quattro chassis, floorpan and drivetrain, and a Coupe bodyshell top. However, it was never exported to North America, they got the Audi 4000q instead.

 

It IS possible to convert a GT to quattro. But here is what you would need to aquire to do the conversion (By the way, it assumes that you are starting with the 2226cc engine, and have 4x108 wheel stud spacing) :-

 

Front Anti-rollbar

Front Anti-rollbar drop links

Front subframe

Brake proportioning valve and mounting bracket

Exhaust Manifold

Exhaust downpipe

US code Gearbox

Gearshifter mechanism

Gearshifter boot, lever and knob

Clutch assembly

Propeller shaft assembly

Front driveshafts

Front-to-rear brake line

E-brake / Handbrake lever and boot

Center exhaust box

Rear exhaust box

Underbody heatshields

Rear subframe

Rear Differential assembly

Rear driveshafts

Rear calipers

Rear disks

Rear Strut assemblies

E-brake / handbrake cables

Brakeline T piece

Rear brake hoses

Rear screen (quattro script in heater element)

Rear side windows (quattro decals)

Gas / Petrol tank

Trunk / Boot carpets

Cabin carpets, front and rear

Fuel accumulator

Fuel pump and fuel pipe protection covers

 

Now you also need the lower front bulkhead assembly from a 4000q. The ENTIRE floorpan from the 4000q. You also need the trunk floor from a 4000q. Plus the rear inner wheel arches with the correct upper strut mount locations. From a 4000q.

 

AND you need a Coupe GT car as well....

 

Ok. So once you have all the parts, you're also going to need access to a frame rebuilding jig, as half the bodyshell has to be cut out.

Strip pretty much everything off the GT. Cut out the lower front bulkhead, the floor pan, and the trunk floor. And the rear inner wheel arches.

Weld in all the replacement parts. Repaint, and then all you have to do is to re-assemble the entire car.............

 

Have a look here to see just how far you have to go with it to do the conversion

http://www.quattro.ca/1982CQ/1982CQ.htm

 

Now do you see why it's a stupid idea?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår