Mr Deej Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Blir quattro etterhvert ... tror jeg... men du kunne ikke lagd en veileder til hvordan jeg får lurt ECU ? evnt forklare meg her og hvilke deler jeg trenger osv :) Altså, det er så simpelt at det er skummelt... Fra motorommet så går det en vakumslange inn i kupeen og inn i ECU'en/mapsensoren.. Denne koblingen skal aldri vise mer enn 0.6bar. På min var det koblet på en svær dings som gjorde slik at den viste riktig trykk helt til den kom til 0.6bars overtrykk, veit ikke hva det heter helt spesifikt men tipper du kan spørre på TESS eller noe. Eventuelt så tror jeg det vil fungere å sette på en blødeventil på denne slangen slik at den ikke klarer å få opp trykket til over 0.6 bar. På min hadde en turbotrykksmålet før og en etter denne stoppeventilen.. 1.2bar før og 0.6bar etterpå. ECU'en sitter nede ved gulvet der du har høyre ben når du sitter i passasjersetet.. Da har du lurt hjernen, så gjenstår det å øke turbotrykket. Her trenger du en blødeventil koblet til slangen som går på WG'en. Slik at du kan stille trykket selv. Her kan du kjøpe en turboxs jalla-bling-bling eller noe lignende. Så kan du stille og mixe trixe helt til du treffer ønsket ladetrykk. Disse motorene så er det ikke nødvendig å mixe med bensinmengden som blir levert da K-jetten kompanserer for økt luftmengde med mer bensin automatisk.. Om du vil dra strikken helt ut så skal det gå ann å bruke en K-jet fra Porche (928?) V8 fra et eller annet årstall.. Plugger igjen 3 av de 8 hullene også kan den levere nok benz til 280hk. Jeg prøvde en liten periode å finne en slik k-jet men det var ikke lett, så jeg ga opp Eventuelt kan du kjøpe en chip til hjernen også, men det eneste denne gjør er å fjerne ladetrykkssperra og jeg synes det er nesten frekt å ta 7000kr for en chip som er så simpelt laget :puke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Kan også ha en ventil som slipper ut trykket på vakumslangen når den når 0,6bar. Fin bil forresten, liker de gamle audi`ene godt, men som sagt allerede er det litt dumt at det ikke er quattro. Og hvis du tenker på å bygge om til quattro.... GLEM DET! det er så unsannsynlig mye jobb at det er myyye enkelere å skaffe en som har det fra før av Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 skulle gjerne vært quattro men kan ikke få alt til den prisen.... Nei det er klart det. Du får stå på og heller bygge den om til quattro om en stund da vettu. Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 for å sjekk om denne allerede er lurt er det bare å prøve å stille trykket til over 0.6 å ser om den fortsatt lader ? det vil ikke ødelegge motoren ellerno ? Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Nope, du havner bare med panna i frontruta.. Mister all motorkraft Det som skjer er at k-jetten åpner opp en bypassventil som sitter mellom k-jet boksen og forskjermen slik at luften som går inn i motoren ikke åpner opp luftspjeldet så den får bensinen den trenger. Simpel løsning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 okey, jeg får prøve :) krb ligger bare ett par min unna kan heller få de til å ødlegge den :hammer Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Nei det er klart det. Du får stå på og heller bygge den om til quattro om en stund da vettu. Lykke til!!! Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Lykke til!!! hehe.. Fra meg og! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 For de som lurer på å bygge om sin (sett inn modell her) til quattro sjekk denne link http://www.kvquattro.com/cq_conversion.html Conversion factors......... Every so often, someone on one of the manu Audi forums will suggest that they can take a set of quattro running gear, and bolt it into a non-quattro bodyshell. This seems to focus mainly around the Coupe GT. I've written this page in attempt to persuade people of the folly of doing so. Audi manufactured the Coupe GT from 1981-1987. This was a fine car, with good handling and performance. It was exported around the world. In late 1984, they launched the Coupe quattro, this was essentially an Audi 90quattro chassis, floorpan and drivetrain, and a Coupe bodyshell top. However, it was never exported to North America, they got the Audi 4000q instead. It IS possible to convert a GT to quattro. But here is what you would need to aquire to do the conversion (By the way, it assumes that you are starting with the 2226cc engine, and have 4x108 wheel stud spacing) :- Front Anti-rollbar Front Anti-rollbar drop links Front subframe Brake proportioning valve and mounting bracket Exhaust Manifold Exhaust downpipe US code Gearbox Gearshifter mechanism Gearshifter boot, lever and knob Clutch assembly Propeller shaft assembly Front driveshafts Front-to-rear brake line E-brake / Handbrake lever and boot Center exhaust box Rear exhaust box Underbody heatshields Rear subframe Rear Differential assembly Rear driveshafts Rear calipers Rear disks Rear Strut assemblies E-brake / handbrake cables Brakeline T piece Rear brake hoses Rear screen (quattro script in heater element) Rear side windows (quattro decals) Gas / Petrol tank Trunk / Boot carpets Cabin carpets, front and rear Fuel accumulator Fuel pump and fuel pipe protection covers Now you also need the lower front bulkhead assembly from a 4000q. The ENTIRE floorpan from the 4000q. You also need the trunk floor from a 4000q. Plus the rear inner wheel arches with the correct upper strut mount locations. From a 4000q. AND you need a Coupe GT car as well.... Ok. So once you have all the parts, you're also going to need access to a frame rebuilding jig, as half the bodyshell has to be cut out. Strip pretty much everything off the GT. Cut out the lower front bulkhead, the floor pan, and the trunk floor. And the rear inner wheel arches. Weld in all the replacement parts. Repaint, and then all you have to do is to re-assemble the entire car............. Have a look here to see just how far you have to go with it to do the conversion http://www.quattro.ca/1982CQ/1982CQ.htm Now do you see why it's a stupid idea? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Gjort på en helg... ikkeno prob :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Lykke til!!! Skjønte ikke at jeg dro en litten spøk da eller? Hehe, det var nemlig det jeg gjorde (kan godt hende den var dårlig, men men) Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 mr deej, lørenskog er ikke langt fra drammen... lyst på en liten jobb? :) Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Kan sikkert hjelpe deg.. Men dra på tess å kjøp ting først så skal vi få fikse det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Kan sikkert hjelpe deg.. Men dra på tess å kjøp ting først så skal vi få fikse det Bare skriv handleliste du så skal vi nok få det til :) Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Da blei det ikke noe audi, vi hadde en avtale om at jeg skulle få bilen og vi venta bare på pengene fra banken men de kommer faen ikke så han solgte bilen... Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg