Tsbusa Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hola, er det noen her som har/har prøvd å bruke M47 på sin 740TIC ET motor? Siden jeg muligens skal kjøpe en 740TIC nå, med automat gear, så er det slik at jeg får kanskje med en M47, og jeg har selv en M47 kasse liggende fra før av, så tåler den kassa en orginal ET motor? Har hørt noen si det tåler det, selv tror jeg også det, siden jeg engang (uten å vite det) kjørte med min gamle 740 med B230A og M47 kasse UTEN olje, i en ca måned, og jeg burna å spøla, uten problemer med kassa... men, hva tror dere? :) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Holder nok en stund, med god behandling kan den holde veldig lenge. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Holder nok en stund, med god behandling kan den holde veldig lenge. Okei, det likte jeg å høre, men vil den tåle litt drifting (som folk liker å kalle det)..? Og hva med gasspådrag etc? Er jo som regel det som dreper de... Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenaa Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Okei, det likte jeg å høre, men vil den tåle litt drifting (som folk liker å kalle det)..? Og hva med gasspådrag etc? Er jo som regel det som dreper de... Dette er veldig opp og ned med de kassene.Er som regel momentet som tar kasser,feks. like før bilen slipper ved bra pådrag. Vi er flere som har testet litt med dette.Den kassa jeg fikk til å holde lengst (av M45/M46/M47) , var en M47 fra en eller annen årgang fra 240. Hadde B230ET med større dyser,viking chip,alu-cooler,filter,annen turbo etc,ladet 1,3 bar,hadde også sperre og breie hjul med nye dekk. Herjet en del med den 240 kassa og den sviktet aldri.Men er jo bedre å satse på noen annet for å være sikker. Kan også knekke den på første turen(mest sannsynlig) Mvh Morten Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 M47 kassa til ein kompiss tok kvelden i sommer. 1990 740GL, Laga nokre rundinga, også var det og kjøre heim med utrulige fine lyda ta kassa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Okei, men tror jeg kommer til å sette på M47'en til å begynne men.. tror jeg, om ikke jeg finner en grisebillig M46 før det da... Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Men den kassa hadde vore igjennom ein del da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Flere som har 'erfaringer'...? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Tror det kan holde en stund hvis du er litt snill med den. Dvs at du ikke girer skikkelig fort, altså at du lar synkroniseringene gå seg til før du begynner gasspådrag igjen. Tror heller ikke burning/leking er så veldig lurt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Unngå Clutch og hjulspinn sammen :) Kjører mye "sidelengs" med m47 funker helt ok. 0.9B@R å chip Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Frem til ca 1983 fantes det så vidt jeg forstår ikke femtrinnskasse til Volvo. Av manuelle girkasser var det firetrinns (M40/M45) - eller overdrive (M41/M46) som ekstrautstyr, evt standard på dyrere versjoner. Så kom femtrinnskassen (M47), som ble brukt på mange modeller fra 1983 og utover. Men Turbo og andre versjoner med ca 130 hk og oppover fortsatte med M46. Vi må vel anta at det er en grunn til dette. Men M47 går sikkert greit med "grei" kjøring... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Tror delebilen min har orginalt M47. så og er Orginal turbo bil. 86mod B230ET 182hk Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Hadde M47 i 740n min. B230ET med chip, 3" JT, filter og T3 Trim60. Hadde ikke ras på den, men så behandlet jeg den med vett også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Tror delebilen min har orginalt M47. så og er Orginal turbo bil. 86mod B230ET 182hk Kom ikke med M47 orginalt. Kun M46 og ZF22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 okei.dærfor jeg har crusekontroll ?:) fordi det har vert automat.. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.