Gå til innhold

Astro 4,3L V6-CL 88mod

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Varmeapparatet varmer ved hjelp av kjølevann fra radiatoren. vannet går i to rør under bilen. Ett rør for tilførsel og det andre for returvann. Det er ganske vanlig at disse rørene ruster opp. Da vil bilen miste kjølevann.

Det kan selvsagt hende rørene bare har blitt plugget igjen av en tidligere eier hvis han ikke trengte varemapparatet.

 

Da det rustet hull på rørene på min Astro (95 modell) byttet jeg de ut med armerte hydraulikk slanger og slangeklemmer. Dette funker helt fint og jeg mange andre Astro eiere som har gjort det samme. Originalt henger faktisk rørene i slike slanger i hver ende.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeapparatet varmer ved hjelp av kjølevann fra radiatoren. vannet går i to rør under bilen. Ett rør for tilførsel og det andre for returvann. Det er ganske vanlig at disse rørene ruster opp. Da vil bilen miste kjølevann.

Det kan selvsagt hende rørene bare har blitt plugget igjen av en tidligere eier hvis han ikke trengte varemapparatet.

 

Da det rustet hull på rørene på min Astro (95 modell) byttet jeg de ut med armerte hydraulikk slanger og slangeklemmer. Dette funker helt fint og jeg mange andre Astro eiere som har gjort det samme. Originalt henger faktisk rørene i slike slanger i hver ende.

Vet du dimmen på slangene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Det husker jeg ikke.

 

Men har du sett under bilen din? Dersom rørene henger der er de festet i hver ende med en kort, 90 graders bøyd slange. Da er det jo bare å ta yttermål på slangen. Armerte hydraulikkslanger varierer ikke så mye på tykkelsen.

 

Hvis rørene, slangene og alt er fjernet og plugget, tar du bare mål på rørstumpene som stikker ned fra varmeapparatet (de som de originale 90 graders slange stumpene var festet til). De slangene du skal ha må da være slik at de de kan tres utenpå disse rørstumpene.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Det husker jeg ikke.

 

Men har du sett under bilen din? Dersom rørene henger der er de festet i hver ende med en kort, 90 graders bøyd slange. Da er det jo bare å ta yttermål på slangen. Armerte hydraulikkslanger varierer ikke så mye på tykkelsen.

 

Hvis rørene, slangene og alt er fjernet og plugget, tar du bare mål på rørstumpene som stikker ned fra varmeapparatet (de som de originale 90 graders slange stumpene var festet til). De slangene du skal ha må da være slik at de de kan tres utenpå disse rørstumpene.

 

Har du giddet å stikke hue under bilen din????

Dette kan ikke forklares noe bedre.

Misforstå meg rett, jeg synest det er flott folk tør å stille spørsmål. Det er sånt man lærer av.

Men når folk ikke gidder å få ræva opp fra PC`n og kikke på bilene selv etter de har fått gode forklaringer blir jeg litt irritert.

Det er slik som fører til at folk ikke gidder å svare neste gang det.

:shake

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår