Gå til innhold

volvo 164 B30E

Ranger emnet


"prosjekt Cosworth"

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

har blitt lite med bilder på dere, beklager det. Men i løpet av denne ukne skal jeg starte en prosjekt tråd. Ikke så mye å vise igrunn, skjer litt lite, men har jo god tid..hehe!

 

Noen som er flinke meg sånn photoshop... ??

 

Planen med bilen er å lakken den svart, kanskje VW sin blackmagic eller no. Tone ruten svarte, 50%, å 17" hyperblack chrome felger... Kunne tenkt meg å sett den sånn.. Tror det kan bli jæ*** bra!

 

Vurderer også datasprut. Megasquirt. Noen her som har erfaringer med det?

Er det en enkel jobb å mappe? -og må det lages nye hull til dysene, eller passer dysene i org hulla ?

 

Fuelrail fra en 3liter som står i desse 960 osv (har igrunn ikke peiling) dem som er 24v osv. Er det lett og ikke minst billige deler til desse motorene ? Må jo ha fuelrail, dyser og bensintrykks regulator, å det passer vel bra å ta fra en slik motor rekner jeg med. Ser Finni har laget et innsug å plenumskammer, er det noe som jeg også må lage? -eller kan jeg bruke det orginale?

Pøs på med tanker rundt dette folkens, er ute etter allslags informasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har blitt lite med bilder på dere, beklager det. Men i løpet av denne ukne skal jeg starte en prosjekt tråd. Ikke så mye å vise igrunn, skjer litt lite, men har jo god tid..hehe!

 

Noen som er flinke meg sånn photoshop... ??

 

Planen med bilen er å lakken den svart, kanskje VW sin blackmagic eller no. Tone ruten svarte, 50%, å 17" hyperblack chrome felger... Kunne tenkt meg å sett den sånn.. Tror det kan bli jæ*** bra!

 

Vurderer også datasprut. Megasquirt. Noen her som har erfaringer med det?

Er det en enkel jobb å mappe? -og må det lages nye hull til dysene, eller passer dysene i org hulla ?

 

Fuelrail fra en 3liter som står i desse 960 osv (har igrunn ikke peiling) dem som er 24v osv. Er det lett og ikke minst billige deler til desse motorene ? Må jo ha fuelrail, dyser og bensintrykks regulator, å det passer vel bra å ta fra en slik motor rekner jeg med. Ser Finni har laget et innsug å plenumskammer, er det noe som jeg også må lage? -eller kan jeg bruke det orginale?

Pøs på med tanker rundt dette folkens, er ute etter allslags informasjon....

Jeg kjører med electromotive tec3 og det funker fint, electromotive kommer med noen nye typer styringer(modeller) som blir litt rimeligere snart ,har jeg hørt.

Det er bestandig kjekt med litt suport, så jeg ville ha kjøpt hos noen som kan hjelpe deg igang pluss stille opp senere hvis det skjer rare ting(merk DATA)hehe.

Fuelrail må du nok ordne selv er jeg redd for,24ventileren har ikke samme avstand mellom dysene ,Har alle målene til fuelrail da jeg nettopp har bygd meg ny selv,kan sende de til deg ,så får du noen med pinnefres til og ta på hull til dysene.Du kjøper et 2fot emne på summit el lign butikker.

Plenum trenger du ikke så fremt du ikke skal ha overladding, men hvis du vil ha lengre runners for mere bunndrag , kan du jo altids snekre sammen et plenum,pluss at orginalt så sitter spjellhuset litt teit .trangt og kjeitete i forhold til større filter osv.

Lykke til.finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så får du noen med pinnefres til og ta på hull til dysene.Du kjøper et 2fot emne på summit el lign butikker.

 

Kan du forklare det nærmere..? hehe

 

Prøver å lese meg fram litt om MS, og siden bare koster rundt 3k så er det ikke så vondt om jeg ikke får det til. Har jo en kompiss som har Autronic sm4 i en 240 turbo, 30k for oppkobling og mapping!!! Får jeg det opp å gå sånn at det fungerer 95% så er jeg fornøyd jeg..

 

Fuelrailen er vel bare et tomt røyr det? Ikke no mikk makk inni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så får du noen med pinnefres til og ta på hull til dysene.Du kjøper et 2fot emne på summit el lign butikker.

 

Kan du forklare det nærmere..? hehe

 

Prøver å lese meg fram litt om MS, og siden bare koster rundt 3k så er det ikke så vondt om jeg ikke får det til. Har jo en kompiss som har Autronic sm4 i en 240 turbo, 30k for oppkobling og mapping!!! Får jeg det opp å gå sånn at det fungerer 95% så er jeg fornøyd jeg..

 

Fuelrailen er vel bare et tomt røyr det? Ikke no mikk makk inni...

 

OK.Ja fuelrail er bare et tomt profil alustykke som er linje boret.

Du får kjøpt rå emner slik som denne feks.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=ACC%2D74734%2D2&N=700+4294849383+4294891681+115&autoview=sku

Så tar du og leverer det inn til noen som har cnc fres el lign, som freser på hull til dysene 13,5 mm tror jeg det var på nyere bosch dyser, på linje med

105mm mellom1 og2 og 3 ,108mm mellom 3og4 og 105 mm mellom 4 og 5 og 6 igjen.

oi mystisk forklaring ,håper du ble litt klokere he he

Etterhvert må du også antageligvis ha noen slike.

http://http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=SUM%2D220687&N=700+400304+301753+115&autoview=sku

Godt råd hvis du skal begynne med fuelrail, bestil ifra nett når du skal ha emner og koblinger,det er dyyyyrt for AN koblinger hvis du først får tak i det i norge.

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår