Gå til innhold

volvo 164 B30E

Ranger emnet


"prosjekt Cosworth"

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 1974 mod på hånd som jeg mest sansynlig kjøper.. Reint karrosseri nesten ikke rust, alt er sveist (uten om den ene hjulbrønnen, men den følger med) Motoren er overhalt, kjørt 14 km etter det, bakakslingen er overhalt for 11 000,- visst nok, og alt av deler , absolutt ALT følger med i esker.

 

Bilen er delvis grunnet, og helt rensket. Det som er på er panser, 2 dører med glass, og framskjermene.. Jo, og to ledinger i taket..hehe.

 

Men det jeg tenkte på å spørre dere om, var girkassen. Det står en automat i, men vil gjerne skaffe meg en manuell. Hva ligger prisene på på desse? -eller er spørsmålet om jeg får tak i slik kasse?

 

Og boltsirkel og innpress ?- noen som vet?

 

 

mvh

Hans Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blocket.se/vi/8758448.htm?ca=1_8_s han her hadde m400 kasse som er 4trins..og han har og motor så der er nok svinghjul og cluch..men vekje om han har mylla aksling og pedal oppheng?

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

M400 kassene går greit og få tak i men m410(overdrivekassa) er veldig mye dyrere.

Har ei m400 kasse liggende tilovers men jeg kan ikke selge den enda, må se hvor mye den jeg har tåler av turbopower , sjekk ut svenske volvo164 klubben sine sider og blokket , ser jevnlig kasser og motorer som selges.

Godt tips tilslutt, Vurder datasprut istedet for jetroniken det er et helv.. og drive på med.Du spare inn det på forminsket bensinforbruk etter en stund likevel.

Boltsirkel er 5*108 og innpres 40 så du kan bruke alt ifra 240 til xc90 med spacereself.løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja M410 er en del dyrere..eg har en strøken M410 liggende og fekk et seriøst bud på 6000kr på den..men takket nei..er ikkje til salgs..kjekt å ha:)..litt off topic: "FINNI" vilken kasse kjører du med??

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to M400 kasser ,en i bilen og en i reserve "når"den førte raser.

Blir nok tremec el doug nash kasse etter jeg har kverka org kassene he he.

Skal helt klart være sterkeste manuelle personbilkassa som volvo har bygd i hvertfall, men har mål om 5-600 hk og 6-700 Nm så da kvelder nok det meste org i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg kjøpt 164'n :) Kommer til å starte en prosjekt-tråd etterhvert, må bare ta noen bilder en dag..

 

Som nevnt så var jo bakakslingen overhalt i følge selger, så før jeg kjøpte bilen ringte jeg Laastad, Volvo avd Haugesund, å sjekka dette, og ganske så korrekt så var den overhalt for nærmere 11 000,- . Enda så lå den i kjelleren hos Laastad, han som leverte den inn gjorde det for 3 år siden, sandblåst og fin:) Alt er nytt og den er som han sa, stilt inn. Med i prisen er også arbeidstimer..

 

Alle understells deler som bærearmer, bruer osv er også sandblåst.

 

btw, har også hele boka om 164, ikke akuratt Haynes manual, men en hel bok om vær eneste skrue og skive til volvo 164. Ca 500 sider om jegikke tar helt feil nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt 164'n :) Kommer til å starte en prosjekt-tråd etterhvert, må bare ta noen bilder en dag..

 

 

Som nevnt så var jo bakakslingen overhalt i følge selger, så før jeg kjøpte bilen ringte jeg Laastad, Volvo avd Haugesund, å sjekka dette, og ganske så korrekt så var den overhalt for nærmere 11 000,- . Enda så lå den i kjelleren hos Laastad, han som leverte den inn gjorde det for 3 år siden, sandblåst og fin:) Alt er nytt og den er som han sa, stilt inn. Med i prisen er også arbeidstimer..

 

Alle understells deler som bærearmer, bruer osv er også sandblåst.

 

btw, har også hele boka om 164, ikke akuratt Haynes manual, men en hel bok om vær eneste skrue og skive til volvo 164. Ca 500 sider om jegikke tar helt feil nå..

Gratulerer med ny bil.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :D

 

senkesett til desse bilene ?? er det mulig å oppdrive??:wonder:

jepp 30mm senkesett, men det har ikkje godkjenningspapirer..selges på kg trimming i svergie trur og at bcb forhandler de? elles har eg hørt at b asconafjøre framme og og bak på 74mod.passer 240senke fjører..rett meg vist feil..?

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesjøfors fjerer.

Det er tuv godkjenning på senkesettene opp til 73 (mystisk)

Jeg tenkte jeg skulle ta med noen godkjennings papirer ifra et senkesett til en

71 mod som en kompis fikk godkjent på sin 164.

Må da gå an og få godkjent det forhåpentligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp 30mm senkesett, men det har ikkje godkjenningspapirer..selges på kg trimming i svergie trur og at bcb forhandler de? elles har eg hørt at b asconafjøre framme og og bak på 74mod.passer 240senke fjører..rett meg vist feil..?

 

bare for å se om jeg skjønte det rett nå..

 

Ascona B senkefjører passer foran og 240 senkefjører passer bak. I tillegg selger KG trimming 30mm uten papir.. ?

 

Da er det jo ikke noe problem:D Han jeg kjøpte bilen av snakka om noen campingvogn fjører eller noe sånt som fulgte med ??:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesjøfors fjerer.

Det er tuv godkjenning på senkesettene opp til 73 (mystisk)

Jeg tenkte jeg skulle ta med noen godkjennings papirer ifra et senkesett til en

71 mod som en kompis fikk godkjent på sin 164.

Må da gå an og få godkjent det forhåpentligvis!

når eg kjøpte mitt lesjøfors 30mm senkesett til min 73mod.fekk ikkje ej me papirer:( er det råd å få en kopi av papira du har?

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når eg kjøpte mitt lesjøfors 30mm senkesett til min 73mod.fekk ikkje ej me papirer:( er det råd å få en kopi av papira du har?

No prob.

Men jeg lurer på om det er opp til73 og ikke til og med 73.

Må sjekke, Skal ta en kopi og sende.

Du kan Bare minne meg på det, er litt svimmel av og til sjø He he he.

Tjobings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår