Gå til innhold

Heftig bot for overskredelse av fartsgrense! (Trondheim)

Ranger emnet


Primera_Stian

Anbefalte innlegg

I dag ble jeg stoppet av sivilpoliti ved Brundalen, da jeg lå i 90km/t, altså en god del over.

Jeg så ikke noe til sivil politiet før jeg parkerte og skulle til å gå ut. De spurte om førerkort og sånt og de måtte dra pga noe annet, men de fikk tlf nummer så de kunne kontakte meg senere på dagen.

 

Etter noen timer ble jeg oppringt og måtte møte de utenfor bilen. Jeg måtte sette meg inn og de ble enig om at de skulle skrive 75km/t i 50 sone. Først og fremst er det 40 sone der jeg kjørte for fort. =/ I ettertanke er jeg utrolig glad for at de ikke viste dette! Fikk meg et heftig forelegg på 6500kr i bot og 2 prikker! Jeg spurte ut av nyskjerrighet om de målte meg med laser. De sa at de visste hvor fort jeg kjørte og at jeg kjørte alt for fort i forhold til fartsgrensa.

 

De skulle være snille med meg å gi meg en bot på 6500kr. Jeg var enig og skrev under.

 

Fy flate jeg ska aldri kjøre for fort igjen! Dette var utrolig dumt av meg og jeg angrer noe grønnjævlig!

 

Til dere andre som kjører for fort, pass dere!

 

Annen informasjon ved saken:

reg nr:

VF 45673

navn på bil:

Blå Peuguot 307 sedan.

 

Watch out ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaja, da skal du ikke klage, du var jo utrolig heldig:) Jeg hadde politiet bak meg en gang og over en 1 mil strekning. Ble målt til ca. 90 km/t i 60 sonen, 110 km/t i 80 sonen og ca 80 km/t i 50-sonen.. Fikk da bot for og ha kjørt i 75 km/t i 60 sonen og anseer meg som svært heldig:D Jeg lærte jeg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke de har måling på deg er det jo lite de kan gjøre da.

 

Du skulle bedt om å se målingen av deg. hvis ikke de kan fremvise det hadde jeg bare nektet

 

 

da kan de nok ikke ta deg for farten nei, men kjører du i 90km/t i 40sonen, så kvalifiserer vel det til uansvarlig kjøring, etter min mening! og det er vel noe de kan ta deg for da. usikker på hva boten kunne blitt da...i tillegg, nekter du på det, så blir det anmeldelse, da kommer det iallefall frem at det var i 40sone dette skjedde. uforsvarlig kjøring i 40sone er vel ikke noe retten ser på med milde øyne...

 

men enig med thundercable, og skulle helst sett at de hadde måling på deg, for det der var f*en noe av dummeste jeg har hørt noen gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke hadde noen måling på deg så kunne du jo bare nektet.

Ren gjetning, men kan de da ikke ta en vri og anse kjøringen som uansvarlig og derfor ta lappen?

 

Med stor fare for å bli hata av mange; er det ikke litt drøyt og uansvarlig / rissikabelt å kjøre i 90 km/h i en 40 km/h sone? Det er jo mer enn dobling av tillatt hastighet!

Hate? Det du sier er ganske fornuftig, du er kanskje ikke streng nok, dog.

 

Men skal ikke dømme ut fra kalde fakta, har ikke kjørt veien selv.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg stoppet av sivilpoliti ved Brundalen, da jeg lå i 90km/t, altså en god del over.

Jeg så ikke noe til sivil politiet før jeg parkerte og skulle til å gå ut. De spurte om førerkort og sånt og de måtte dra pga noe annet, men de fikk tlf nummer så de kunne kontakte meg senere på dagen.

 

Etter noen timer ble jeg oppringt og måtte møte de utenfor bilen. Jeg måtte sette meg inn og de ble enig om at de skulle skrive 75km/t i 50 sone. Først og fremst er det 40 sone der jeg kjørte for fort. =/ I ettertanke er jeg utrolig glad for at de ikke viste dette! Fikk meg et heftig forelegg på 6500kr i bot og 2 prikker! Jeg spurte ut av nyskjerrighet om de målte meg med laser. De sa at de visste hvor fort jeg kjørte og at jeg kjørte alt for fort i forhold til fartsgrensa.

 

De skulle være snille med meg å gi meg en bot på 6500kr. Jeg var enig og skrev under.

 

Fy flate jeg ska aldri kjøre for fort igjen! Dette var utrolig dumt av meg og jeg angrer noe grønnjævlig!

 

Til dere andre som kjører for fort, pass dere!

 

Annen informasjon ved saken:

reg nr:

VF 45673

navn på bil:

Blå Peuguot 307 sedan.

 

Watch out ;)

 

Åjada.

Har sett meg forarget på den peugeoten opptil flere ganger.(senest lørdag faktisk)

Ble stoppet på lørdag kveld, hele to ganger, og jeg hadde tydeligvis snakket med sjåføren i den bilen i fylla opptil flere ganger.

Han kunne fortelle meg at det var like før han buret meg inn, jeg hadde tydeligvis stukket av med lommlykta hans en gang, og navnet mitt var notert fra før av.

I tillegg til reprimande for å være frekk mot dem i fylla, fikk jeg NOK en advarsel, for å ha dradd løs noe jævli ut fra stedet jeg ble stoppet.(de kom etter og stoppet meg igjen)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan de nok ikke ta deg for farten nei, men kjører du i 90km/t i 40sonen, så kvalifiserer vel det til uansvarlig kjøring, etter min mening! og det er vel noe de kan ta deg for da. usikker på hva boten kunne blitt da...i tillegg, nekter du på det, så blir det anmeldelse, da kommer det iallefall frem at det var i 40sone dette skjedde. uforsvarlig kjøring i 40sone er vel ikke noe retten ser på med milde øyne...

 

men enig med thundercable, og skulle helst sett at de hadde måling på deg, for det der var f*en noe av dummeste jeg har hørt noen gjøre!!!

 

 

Du har faen meg ikke hørt mye dumt hitill i livet ditt...

 

Men altså, dem hadde ikke måling på deg, når politiet spør om hvor fort du har kjørt så sier man "det veit jeg ikke, kanskje du kan fortelle meg det?"

Er jo ikke vits i å gi penger til dem heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår