Taxitus Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Heisann.. Min Mondeo 95mod 2.0l zetec har akkuratt skiftet vannpumpe og planslipt toppen etter vannpumpen tok kvelden... Men syns bilen er veldig varm under bykjøring ol. kan den nerme seg veldig rødpunktet på temp måleren.. ligger rett rundt L i normal.. Er det normalt ? Hva kan være galt ? Noen som har noen tips ? Har også skiftet termostat i kjølesystemet kan være denne som må ha mer varme for å åpne seg :S men det er ikke noe drastiske varmefall heller så jeg har ingen ide hva det kan være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 synes det er snodig at man i det hele tatt få planslipt toppen uten at noen reagerer, når jeg tar opp papirer på den motoren står det helt klart at toppen IKKE må planslipes. Har du byttet føler til termostaten også? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siggizz Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Har du sjekka om radiatorvifta slår inn ? kan være feil i konsollen hvis så er... Siter --------------------------------------------- Animis et felicibus armis -VW Passat 2.5 TDI -Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Hvor mye har du planslipt, tok tre tideler jeg og det går bra Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Ble planslipt på ford så jeg tror ikke det er noe problem. å viften starter ja, men kun når det er veldig varmt. Jeg skiftet ut hele termostaten en sånn halv liten dings til 2-300 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willpower Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hei Min mondy ligger vanligvis på "A", men ved bykjøring (kø/tomgang) går den opp på "L" i normal så starter viften og den går ned på "A" igjen. Fikk vite her på forumet tidligere at dette var normalt. Har ikke hatt noe problem med det så lege jeg har hatt den. (1/2år). Den er kjørt 116.000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hei Min mondy ligger vanligvis på "A", men ved bykjøring (kø/tomgang) går den opp på "L" i normal så starter viften og den går ned på "A" igjen. Fikk vite her på forumet tidligere at dette var normalt. Har ikke hatt noe problem med det så lege jeg har hatt den. (1/2år). Den er kjørt 116.000km. Samme her :) er ikke farlig før den treffer det røde :) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 takker for svar.. sender regningen til dere neste gang toppen ryker :P Mondy Power Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willpower Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 takker for svar.. sender regningen til dere neste gang toppen ryker :P Mondy Power :hvaskjera Hvis vannpumpen din slutter å gå så må jo temp måleren steget over L ganske rask... Så det er jo brukeren sin feil at man ikke følger med på bilens instr. :fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg