Gå til innhold

Morgis: Volvo 264 GL USA ( Litt 850 T-5R )

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

Var på skroten og titta etter skjermkant lister. Fant ut at jeg ikke trengte noen selv. Fant ett sett, men det så ikke så bra ut så jeg lot de sitte. Han ville ha 200 for alle 4 listene. Virket ikke som de var så veldig bulkete, men ikke godt å se under all møkka. Mulig litt autosol ville fått dem fine igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halloen, skriver her siden PM-greia mi ikke virker...

 

Snakka med han som hadde an når an var i Kr.Sand sist om det du lurte på..

 

Og - nei, den hadde ikke MPH speedometer når han hadde den sa han.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen, skriver her siden PM-greia mi ikke virker...

 

Snakka med han som hadde an når an var i Kr.Sand sist om det du lurte på..

 

Og - nei, den hadde ikke MPH speedometer når han hadde den sa han.

 

okei. takk for hjelpa :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Blitt veldig fin bilen din Tor Morgan:)

 

jo takk.

har ikke skjedd så mye med bilen i det siste.

Ble stoppet av Feiltilsynet for et par uker siden.

Soting på framrutene måtte bort på stedet (det visste jeg kom til å skje uans),

senkesett og deffektanlegg måtte føres inn i vognkort.

 

så skrev idioten på at bilen måtte ha full kontroll.

det var unødvendig syntes jeg.

har ei bensinpumpe som lekker litt. Tiltak å legge seg under bilen å skru på denne årstiden.

 

Men fikk ut amerikaneren mens pappa er i thailand på ferie (får ikke lov til dette så dette må holdes hemmelig, ellers blir det bråk :D) så da kunne jeg stå i varmen å skru.

Det hadde seg slik at nyskjerrig som jeg er skulle jeg absolutt skru ut den ene kamakslingen. Og det morgan ikke tenkte på var at den ville komme ut av posisjon.

 

Side jeg først hadde satt igang med å pelle på motoren skrudde jeg likegodt av fronten på bilen, av med servopumpe og allt det som må til for å kunne ta bort kjededekselet på motoren. Tok da av begge toppene i samme slengen.

Byttet en del pakinger og justerte ventilene og renset innsug og det som måtte til.

Så i går var den skrudd sammen og startet igjen.

 

Det som gjenstår er fininnstilling av tenninga før kontroll.

Om noen her på sørlandet har mulighet til å hjelpe meg med dette ville jeg blitt takknemmelig.

 

 

Det har også ankommet 2stk Dynabel forsterkere. Mulig jeg selger den ene, men så langt har jeg ikke tenkt enda.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Flott og spesielt volvoprosjekt;) NEsten samme farge som min renault fra midten av 70-tallet... Har du noen planer for motor? Har B27E selv, men med weber forgasser. Har innsprut liggende....

 

Ettersom jeg prøver å holde bilen nogenlunde original så forblir den originale B27F motoren der. Da med litt modifiseringer såklart.

Katalysator, EGR, Pulsair, lamda, og allt det skrotet er fjernet.

 

Står 90amperes dynamo på bilen.

Var dette originalt?

Ikke det at det gjør meg ondt at den står der, men mener å huske dem ble levert med 70A ?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde seg slik at nyskjerrig som jeg er skulle jeg absolutt skru ut den ene kamakslingen. Og det morgan ikke tenkte på var at den ville komme ut av posisjon.

 

Side jeg først hadde satt igang med å pelle på motoren skrudde jeg likegodt av fronten på bilen, av med servopumpe og allt det som må til for å kunne ta bort kjededekselet på motoren. Tok da av begge toppene i samme slengen.

Byttet en del pakinger og justerte ventilene og renset innsug og det som måtte til.

Så i går var den skrudd sammen og startet igjen.

 

Det som gjenstår er fininnstilling av tenninga før kontroll.

Om noen her på sørlandet har mulighet til å hjelpe meg med dette ville jeg blitt takknemmelig.

 

Godt det ordnet seg.

Det er i alle fall lærerikt, å ta ting fra hverandre . Er jo blitt rene B27 eksperten du nå :)

 

 

Et tips ang. tenninga: siden B27F er så lavkomprimert anbefaler jeg å sette tenningen 3-5 grader høyere enn angitt. Gir en merkbar forskjell og mindre forbruk.

Sett den så høyt som mulig uten at du får tenningsbank, så blir det lekkert.

 

mvh,

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ordnet seg.

Det er i alle fall lærerikt, å ta ting fra hverandre . Er jo blitt rene B27 eksperten du nå :)

 

 

Et tips ang. tenninga: siden B27F er så lavkomprimert anbefaler jeg å sette tenningen 3-5 grader høyere enn angitt. Gir en merkbar forskjell og mindre forbruk.

Sett den så høyt som mulig uten at du får tenningsbank, så blir det lekkert.

 

mvh,

 

Erik

 

Ja det var lærerikt det der :)

Må jo takke deg for mye nyttig hjelp også.

Fant også ut at det er stemplene som skiller E og F motorene.

Har alltid fått høre det var toppene jeg, men den gang ei.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var lærerikt det der :)

Må jo takke deg for mye nyttig hjelp også.

Fant også ut at det er stemplene som skiller E og F motorene.

Har alltid fått høre det var toppene jeg, men den gang ei.

 

Er stemplene som skiller,ja. Og så kammene da som du vet.

Toppene går om hverandre på alle B27/28 med innsprøytning.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår