Gå til innhold

Toyota corolla DX 79

Ranger emnet


lamo88

Anbefalte innlegg

Er ik helt sikker på om det er veteran enda men blir d snart er lik alle andre 70talls modeller! vel lit historie bilen er hentet fra australia eller nor sånt et land borti dær kom dærifra når han var nesten ny det var den daværende sjefen på harila i bardu som fikk den til landet, kjøpte den til kona etter 1 år eller noe sånt solgte han den til min bestemor som hadde problemer med venstrefoten og siden det var automat på den (noe som var svært skjeldent på japsebiler da) var det en yppeli bil for henne hun hadde den til hun døde i 1991. da ble den stående i en garasje til en bror av meg tok den i bruk året etter han brukte den til 98 etter det har den bare stått i ro til nå! nå har jeg begynt å pusse lit på den det er en 3kh motor i den bilen har bare gått rundt 85000 km så hva tror dere?

 

ps det er ikke sååå mye rust på den!

 

DSC00402.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er nydelige biler.

Kammeraten min reiste helt til Bergen etter en slik en. (bosatt i Østfold)

 

Kan jo slenge ut et bilde av den.

Den ble pusset opp i sommer. Var lakkert mattsvart med bengalakk. Slik er den nå:

18185.jpg?17-09-2006%2012:00:27

18191.jpg?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMB strøken bil kumpisen din har! er det manuell?

jepp, 1200ccm med 4trinn manuell. Han driver å setter i stand en DOHC motor til den. Men han jakter på nytt drivverk fra Carina, mangler girkasse, og mellomaksel som tåler 130hk.

Her er bilde av fremtidig motor i den.

20854.jpg?17-09-2006%2012:00:27

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm tøft blir nokk bra d ja! kunne tengt meg manuell jeg og!

men om x antall år har nåkk jeg å bygget om min bil! skal bare være utseendemessig han skal være lik!:b skal sette i en audi 5'er og forsterket drivverk! har planer om å bygge pur racing bil røske ut inventar og bygge bur å slikt! men det er enda leeeeenge igjenn til det skjer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på den der!!

Begynner å bli meget sjeldne nå. Særlig i god stand.

Holder du den i god stand og så orginal som mulig får du nok penger for den også! Så for ikke lenge siden en gammel corolla tilsalgs i danmark til 69000,-!! (Var dønn strøken da....)

 

Har selv et prosjekt på gang.

Står litt på "hold" nå ,men har skaffet meg flere gode deler... Bla.a. 15x8" revolution felger og senkesett fra Whiteline.

Motor er jeg usikker på men blir enten 4AGZE eller CA18DET.....

 

bilde: 8751.jpg?16-04-2006 22:04:50

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tengt på å holde den i orginal stand ja! men uansett om jeg ble bydd 100000kr for den ville jeg ikke sellt den for meg er de et klenodium + at det er så mange gode minner fra den at jeg ville ik klart å skille meg fra den!:)

så jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en lik i ikke fult så bra stand og gjøre prosjekt av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2T-G motor det der! girkassa han trenger er ei T50 kasse, 5-girs som sitter bak mange av T motorne

De motorne der er sjeldne i norge

 

Jepp, er vist veldig fine motorer. Sitter to dobble 40mm orginalt på den, og den er i stand til å varve rundt 8-9000rpm med en velbalansert bunn.

Er verdt mye disse bilene, spess om man holder alt til Toyota deler...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår