Gå til innhold

Remote?!

Ranger emnet


skarpH

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Ja nå har jeg fått i CD spilleren med strøm å alt, det er i orden.

Forsterkerne er koblet opp med strøm, jord å alt MEN:

 

REMOTE, er det eneste jeg ikke skjønner, jeg får ikke noe lyd

 

Mitt oppsett:

 

- CD Spiller og 4 phono kontakter fremme som skal kobles inn i spilleren

- Ut fra bilen er det en BLÅ tynn ledning, vet ikke hvor denne skal og hvor den går, ser den ikke baki. Ut i fra cd-spilleren er det også en blå ledning.

- Bak har jeg 2 forsterkere, en som skal drive SUB og en som skal drive to hattehøytalere

- De 4 phono kontaktene som jeg sa lå fremme, 2 av dem skal inn i Audio Input FRONT(høytalerforsterkeren

- De 2 andre er svarte og skal drive subforsterkeren. På phonokabelen som skal til subforsterkeren er det en tynn svart ledning i hver ende, og der er jo også remote.

- På HØYTALER forsterkeren er det en ledning koblet til remote porten, men den ligger bare der og slenger, ikke koblet til noe. Dette er OGSÅ remote :)

 

HVA SKJER?

 

Jo, hvis dere skjønner oppsettet mitt så lurer jeg på hvor disse tynne svarte skal, hva med den blå? og hva med remoteledningen på høytalerforsterkeren hvor skal den?

 

Jeg ringte til en med peiling, men skjønte jo ingenting, men fikk med meg Brokobling!

 

De ledningene som går fra selve suben inn til subforsterkeren, har jeg brokoblet regner jeg med.

 

Har dere noe fanaring hva jeg skal gjøre? Regner med det er dette me disse remotene som er problemet at jeg ikke får lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dette ut som en rett teori:

 

Jeg kobler den blå kabelen fra CD-Spilleren til den tynne svarte som er integrert i phonokabelen og i andre enden av phono kabelen er det jo også en tynn remote kabel og så kobler jeg den til SUBforsterkeren på Remote, men sammen med den kobler jeg også denne ledningen fra HØYTALERforsterkeren inn i den SUBforsterkeren?

 

Er det slik det er ment her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Remotekabelen er forressten som regel blå med en liten hvit stripe på. Ellers er det noe som heter "power antenna" Det er forsåvidt det samme som remote, så den kan også brukes, og mener den er kun blå eller lys blå.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det vet jeg neimen ikke siden jeg aldri har benyttet den løsningen. Hvis det er tilfelle kan man jo koble seg på tenningen, eller evt et av baklysene for å slå på forsterkeren.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår