Gå til innhold

manuell bryter til bensinpumpa

Ranger emnet


Ok`n

Anbefalte innlegg

Har litt problem med det eletriske på bilen så ein kompis nemde eg kunne legge ein manuelbryter til bensinpumpa sida å fikse det orginale virker som ein håplaus jobb!Er det lurt/ulurt?evt noen fordeler eller ulemper

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo koble bryteren gjennom f.eks baklykta.. eller andre ting som skrur seg på når du vrir tenninga i posisjon 2. (rett før start altså). Da vet du jo at pumpa er av når tenninga er av, og omvendt.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke lurt, for da er det sannsynlig at bensinpumpa ikke kutter ved en eventuell velt osv.. kjedelig om pumpa skal stå å sprøyte bensin mot motor og lage en potensiell brannbombe..

 

 

skal ikke si noe sjøl, ettersom jeg kjører på denne løsninga etter at bensinpumpe releet mitt slutta og funke, og nytt er svinedyrt for en fattig lærling

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. men du skjønte hva jeg mente.. :P mente jo at han isåfall kunne koble den via noe som fikk strøm når motoren gikk, å noe som mistet strøm når motoren stopper.. Derfor jeg tok dynamo som et eks..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo koble bryteren gjennom f.eks baklykta.. eller andre ting som skrur seg på når du vrir tenninga i posisjon 2. (rett før start altså). Da vet du jo at pumpa er av når tenninga er av, og omvendt.. :)

 

strømmen som går til baklysa er mindre enn det pumpa trenger så den bør vel ha ein eigen ledning!

Er vel tvilsomt at du kommer igjennom eu kontroll med dette.

 

Er lite anna so e lovlig på bilen så tenker ikkje akkurat på det,enda...

 

Bruker ikkje bilcross bryter til pumpa da?

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok`n: Ja. er klar over at baklysa har lav strøm i forhold til det pumpa skal ha, men var bare et eksempel. :) Ikke koble det rett fra batteriet, til en bryter, til pumpa ihvertfall.. Er ikke helt best den der metoden.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår