Gå til innhold

*Løst* Lambda-lys lyser, ujevn gange, stopper. HJELP!!

Ranger emnet


Nissanmicra

Anbefalte innlegg

Volvoen min (1990 mod b230f) har fått motortrøbbel. Varsel-lampa (gul og grønn med lambdasymbol) i instrumentpanelet lyser konstant og motoren går ujevnt. Stopper nesten på tomgang, stopper hvis jeg slipper gassen etter å hatt litt turtall. Om motoren er varm eller kald har ingen betydning; samme symptomer. Har byttet lamda-sonden (ny) uten at det ble noe bedre.

 

:wonder: Noen som har innspill på hva som kan være feil?

 

Ikke nøl med å komme med forslag...

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MULIGENS LØST!!

 

Jeg fant en løs slange som sannsynligvis hadde hoppet av. Denne satt på luftrøret. Det er rart hvordan man overser de åpenlyse tingene og bare blir gående å følge ledninger og sjekke tilkoblinger.

 

Motoren ble helt fin etter at jeg festa den...

MEN.. varsel-lampa lyser fortsatt. Må jeg resette den eller noe i den duren før den forsvinner eller er det fortsatt noe galt?

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MULIGENS LØST!!

 

Jeg fant en løs slange som sannsynligvis hadde hoppet av. Denne satt på luftrøret. Det er rart hvordan man overser de åpenlyse tingene og bare blir gående å følge ledninger og sjekke tilkoblinger.

 

Motoren ble helt fin etter at jeg festa den...

MEN.. varsel-lampa lyser fortsatt. Må jeg resette den eller noe i den duren før den forsvinner eller er det fortsatt noe galt?

Ta av minusledningen på batteriet i noen minutter. Da skal feilkodene være sletta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var problemet løst. Dårlig kontakt (muligens grunnet fukt) på luftmengdemåleren. Fannt denne selvdiagnoseboksen og informasjon om hvordan jeg brukte den. Fikk resetta den ved å holde inn knappen i 5 sekunder, vente ett sekund for så å holde den inne i tre sekunder mens pinnen sto i 2.

 

Takk for innspill. Får alltid rask og for det meste konstruktiv hjelp på forumet.

 

Steffen

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår