Gå til innhold

Speedometeret virker ikke, noen som kan hjelpe?

Ranger emnet

volvo145

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg var på EU kontroll med bilen i dag og det gikk greit utenom at håndbremsen var ujevn!!

og speedometeret virket ikke.

Det er en740 87, B23ET M46

Da jeg kjøpte bilen virket det avogtil , men nå for tiden virker det ikke i det hele tatt, er det elektronisk?

Hvor skal jeg begyne å lete etter feilen:wonder:

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 740 noengang kommet med wire da..? uansett, så kan det være såmangt egentlig..først ville jeg prøvd et annet instrument, for printplata har en tendens til å ryke, hvis ikke det hjelper, sjekker du kontakten bak, og at det ikke er brudd på ledningen noen plass..

det kan du jo selvfølgelig gjøre først og om du ikke har tilgangen på et annet instrument

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg hadde ute instrumentene og sjekket koblinger printplate etc.. satt det sammen , men nei fortsatt ikke liv.

Var hos lokale høggeren og kjøpte meg 740 instrumenter , disse er litt forskjellig fra mine for spedometeret går bare til 220 , mitt går til 240, men jeg heiv inn dette forde , og det virket fortsatt ikke , og turtelleren gikk bare opp til 1000 rpm eller noe , mistenker at jeg har fått 760 instrumenter.

Var også under bilen og sjekket ledningene de ser bra ut, men jeg må nok ta ut den føleren der bak , det må vere der feilen ligger.

Er det noen som vet hvilke signaler det går i den er det noen måte jeg kan måle meg fram til feilen , og er det noen måte jeg kan sjekke om spedometeret virker uten å kjøre , altså kan jeg sette på spenning eller noe ??

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider