Gå til innhold

Mercedes-Benz 190E 2.3 16v 85-86' mod


Stuffed

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har sett på denne bilen i det siste, og lurer på noen ting:

 

Er det mulig å sette på en turbo på denne bilen uten store problemer?

 

Er denne bilen verdt pengene? Jeg mener, de er litt gamle og har gått mye,

men de virker så sinnsykt kule og kraftige :D

 

Kan vise denne som et eksempel:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1226961&username=

'98 Opel Vectra B 1.6l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har sett på denne bilen i det siste, og lurer på noen ting:

 

Er det mulig å sette på en turbo på denne bilen uten store problemer?

 

Er denne bilen verdt pengene? Jeg mener, de er litt gamle og har gått mye,

men de virker så sinnsykt kule og kraftige :D

 

Kan vise denne som et eksempel:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1226961&username=

Disse bilene er ikke laget for turbo.. Så vil tro holdbarheten ikke er helt på topp.. Mercedes fra denne år gangen med bensin motor satset kun på Sugemotorer. Hva er vitsen med turbo i en sånn bil? den bilen der går mer enn godt nok sånn som den er. Er lav vekt i kombinasjon med en sprek motor

Mercedes 230E w124

Mercedes 260E w124

Mercedes 190E 2.3 16v w201

(x)Volvo 740Turbo

(X)volvo 240GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med personen over meg.....

 

Er ikke billig og få turbo på denne....da den ikke er lagd til det...

 

Meld deg inn i MB 190 Klubb, tror det er noen 16v biler der tilsalgs....

 

Men husk: "En billig mercedes er en dyr mercedes" og omvendt....

 

Er kjekt og ha det i bakhue, da det er en sannhet ved det:thumb

 

Til salgs @ MB190KLUBB

'16 VW Caddy 2.0 (Firmabil)

'15 Kia Cee'D SW 1.6 GDI

'06 Kia PICANTO 1.1

'92 MB 190E 2.0

'84 MB 190E 2,3-16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote "En billig mercedes er en dyr mercedes" og omvendt....

 

Er kjekt og ha det i bakhue, da det er en sannhet ved det Quote

 

Nesj bare tull:) Har kjørt MB i 8 år nå og kunn kosta på diesel olje og noen lysperer.

94 E280-24,90 200E,84 300TDT,85 190E,81 230CE,78 300D,77 Impala Coupe,88 Scorpio 2,4i RS,71 Ford 20M HT,69 Ford 20M xl HT,69 Volvo 164.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 16v motor er en påkostet motor fra fabrikk. å den tåler mye!

 

-oljepumpa holder

-veiva holder

-stempler holder (hvis turbokonvertering bør de freses pga at det skal være lavere komp på en turbomotor)

-råder holder

-toppakningen skal vist tåle opp til 1 bars trykk!

 

http://www.gikturbo.no/ de har turbokit til 16v, men det koster litt kron..

 

innmaten på en 2,3 16v er smidd, stempler,råder og veiv

det som er ulempen på motoren er at den har mekanis innsprut, derme lite med trimmingsmuligheter(å få mer bensin) så datasprut et et must ved sikkerlig turbokonvertering.

_____________________________________________

Menn Med Hjærne, Kjører Bil Med Stjerne!

 

90' mod 190E 2L (prosjekt)

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

90' mod BMW 5'er (E34 bruksbil med 375 på teller'n!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår