Kristian S. Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Har et lite problem: Girkassa mi drypper litt olje, så jeg tenkte å sjekke nivået, men skrua i påfyllingshølet er most og ødelagt så den går ikke an å skru ut. Skrua i tappehølet er fin, så jeg tenkte at jeg kan likegodt bytte olja gjennom det hølet. Men da må jeg vite hvor mange liter olje som skal være i en m46kasse? Så jeg kan pumpe inn riktig mengde olje inn i det nederste hølet. Hvordan olje burde jeg fylle på? Noe som er bedre enn noe annet? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 i haynes boka står det 2,3L Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Fylle gjennom tappehullet kan vel bli slitsomt? Hva med å skru ut ryggelysbryteren og bruke den? ATF olje skal du bruke, samme som på servo'en. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Kan funke det. Pumpe inn med pumpe, trekke ut slangen og holde for fingern over hølet og fylle opp pumpa og fortsette sånn til det er 2,3 liter inni der. Må måle opp på forhånd og være 2 stk. en til å holde over hølet og en til pumpe. Kan jo prøve ryggelysmetoden også.... Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 fyll til er fullt Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 fyll til er fullt Sikkert kjempesmart :klovn: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hvor fyller man på servo olje? Når jeg svinger i liten fart så er den veldig tung på rattet + at den lager en stygg lyd. Samme lyden som kommer når du har maks ratt utslag(iallefall på 740 turbo'n vi hadde før). Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 under panseret, på venstre side, rett bak batteriet er det en liten svart tank.. står oil eller power steering elelr noe på det. .Så er det en målepinne på korken. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Sikkert kjempesmart :klovn: Jeg gjør det med motoren min. Fyller til oljen renner ut påfylligslokket! Er det ikke slik man skal gjøre det da? :wonder: :driving Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 under panseret, på venstre side, rett bak batteriet er det en liten svart tank.. står oil eller power steering elelr noe på det. .Så er det en målepinne på korken. Takk :) Sjekka det nå, men må si jeg ikke skjønte meg heeelt på den målemetoden som var på pinnen. Jeg tok ut pinnen, tørka av den, putta den ned igjen og skrudde igjen, tok den opp igjen og da var det olje 5-10mm oppover der. Skal det egentlig være olje opp til den pilen som peker nedover? Tror du for lite olje kan være årsaken til at servo'n så godt som ikke funker og lager en stygg lyd? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Takk :) Sjekka det nå, men må si jeg ikke skjønte meg heeelt på den målemetoden som var på pinnen. Jeg tok ut pinnen, tørka av den, putta den ned igjen og skrudde igjen, tok den opp igjen og da var det olje 5-10mm oppover der. Skal det egentlig være olje opp til den pilen som peker nedover? Tror du for lite olje kan være årsaken til at servo'n så godt som ikke funker og lager en stygg lyd? Hvis det er på pinnen, så er det olje i omløp, så det burde ikke være feilen... Hos meg skjedde det samme flere ganger (på 940`n...), og da var det servo-reima som var slitt og litt slapp... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hvis det er på pinnen, så er det olje i omløp, så det burde ikke være feilen... Hos meg skjedde det samme flere ganger (på 940`n...), og da var det servo-reima som var slitt og litt slapp... Ja, men jeg kjøpte ny servoreim og stramma den skikkelig i vinter, så det kan heller ikke være problemet. Er irriterende når det er sånn da jeg vet at jeg egentlig bare kan bruke pekefingeren hvis servo'n hadde funka som den skal. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 SpeedIsEverything: Kan være overtrykksventil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 SpeedIsEverything: Kan være overtrykksventil? Hvor er den og hva er det? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 eller at reima er varm nå som det er sommer.. og kald om vinteren.. ergo: mindre om vinteren.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg