Kastel Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Skal bytte gearkasse på bilen som jeg nettopp kjøpte å det som er: Har gearkassa å en halv mellomaksling.. må jeg ha begge mellomakslingene som hører til M46 eller er den andre lik på alle"den som står på"? For jeg fikk en gearkasse å en mellomaksling:P Er det ikke en plugg n play jobb egentlig?Har bytta clutch før men det er lenge siden :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 må ha fremste delen på mellom akslingen, bakerste er vell likt på alle 240 meiner eg Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 ok :) Da har jeg alt gearkassa å fremste mellomaksling delen er det noe annet jeg trenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 om du skal ha i m46 må du ha overdrive rele:D og ledninger men er ikkje så mye styr å lage slikt sjølv, bare du får deg tak i et koblingsskjema:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 ok han som jeg kjøpte kassa med skal leite i morgen han mente han hadde det liggendes:D Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Fordel å ha komplett aksling som du ikke komponerer selv da, dem er balansert sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 ja.. du sier noe der. er der ikke noe merking o.l da? Ps Den bilen som jeg nettopp kjøpte sto en m47 kasse og dei som hadde den før hadde byttet fra m45 til m47 :S men var der 4 trins kasser i 89 modelene? sjekka den linken her http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/D453F5D8-DC1E-49F3-8146-982176D47707/12875/Beg200.pdf Noe som ikke stemmer her hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Mulig -89 GL.. sleeping time. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Det fantes på 89-modellen, ja. Ble standard i Norge fra 90. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Å bytte fra M47 til M46 er bare tull med mindre du skal ha turbomotor som yter en del. Vanlig 5 trinns er mye bedre enn en gammel råtten overdrive kasse Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.