Gå til innhold

Oppgradering av S2 Avant.

Ranger emnet


tvindal

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har bestilt meg Rs2 grenrør og en K26/27 turbo av Jonus, samt ny 3bar map sensor, bensinpumpe og bens.trykk.reg.!

 

Er det noen av dere som har kjørt med dette oppsettet? og Hva tåler min org. intercooler og oljekjøler? Skal også ha nytt eksosanlegg, hva anbefaler dere der? og Noe mer?

 

Kansje Ozzt har litt erfaring med dette?

 

mvh Terje

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

Heisann!

 

Har bestilt meg Rs2 grenrør og en K26/27 turbo av Jonus, samt ny 3bar map sensor, bensinpumpe og bens.trykk.reg.!

 

Er det noen av dere som har kjørt med dette oppsettet? og Hva tåler min org. intercooler og oljekjøler? Skal også ha nytt eksosanlegg, hva anbefaler dere der? og Noe mer?

 

Kansje Ozzt har litt erfaring med dette?

 

mvh Terje

Hvilke dyser skal du kjøre med!?

 

Det oppsettet der har jeg vært med å bygd/kjørt en S4 med.. Gikk som faen det, på 1,7-1,8 bar ladetrykk :) Intercooleren røyk på den, men den er dårligere enn på S2.. Hadde da 3" eksos hele veien fra turboen.. Regn med å blåse no slanger på trykk siden til å begynne med..

 

Oljekjøleren er for liten til hard banekjøring, men funker fint på gata, og en og annen stripekjøring..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

 

Kansje Ozzt har litt erfaring med dette?

 

 

Hørs kanon ut det der! Gled deg! :D

 

Men skal du bytte bensinpumpe og regulator bør du vel også bytte dyser. Jeg kjører med RS2-dyser og original bensinpumpe (enn så lenge).

Så hvis du skulle bytte noe i tillegg til det der må det bli dyser.

 

Ellers holder IC, oljekjøler og bremser lenge på gata, men som OLa sier så blir det fort skralt på bane. Men litt banekjøring tåler det alltids :)

OLa har også rett i at du må regne med litt slangebytter. De kommer til å hoppe av og noen sikkert revne. I tillegg kan det hende du må bytte o-ringen mellom IC og rør til motor...

 

En god ide er å rengjøre IC og oljekjøler skikkelig med høytrykk og trykkluft før du setter igang for alvor. De er sikkert rimelig tette av sand, småstein og gørr.

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår