Gå til innhold

Bensin pumpe problemene mine!?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

"før" Informasjon:

Da bilen ble kjøpt ble jeg opplyst om at en av bensinpumpene var gåen. Problemet oppstod når tanken var nesten tom, så jeg finner det naturlig at det er pompa i tanken som er gåen. (bilen begynte og jokke og ble helt idiot). Jeg opplevde dette bare en gang, men da var tanken bare halv, det kom en "virre" lyd, jeg stoppet bilen og startet den noen minutter etterpå, da var alt som normalt.

Problemet nå:

Når jeg slår på tenninga, går ikke bensin pumpa, jeg hører ingen "bzzz" , og bilen starter ikke.

Bilen min har stått mye stille, da jeg ikke har skilter på den og ikke har sertifikat, og bilen moddes.

Forrige helg installerte jeg stereo, og trakk bla. kabler bak til sub osv. Bilen hadde vært tom før strøm lenge, og i forbindelse med testing av stereo, måtte jeg sef. ladde batteriet. Utover natta når alt var i og stereoen var testa, måtte jeg jo starte bilen selvfølgelig. Bilen startet ikke, og jeg fant fort ut at jeg ikke kunne høre den vanlig summingen som kommer fra bensin pumpa når man slår på tenninga. Jeg kan ikke forstå dette.

Når jeg trakk batteri kabelen, hektet jeg av sikrings boksen og bare dyttet den litt til sides, men jeg koblet aldri fra noe.

I dag gikk jeg ut og prøvde og holde en ledninger fra batteriet, mot sikring nr.5 (som er sikringa til bensin pumpa). Pumpa surret flott og fint med engang jeg holdt ledninga borti sikringa.

Men den stoppet aldri, men det har vell kanskje noe med måten jeg koblet på.

Uansett så prøvde jeg og starte bilen etter at jeg hadde latt pumpen gå i noen sekunder. Bilen startet, men stoppet med engang. Hva skjer?.

Forøvrig er tanken nesten tom. Faen...

Burde ikke trykk pumpa starte UANSETT om mate pumpa i tanken evt. er dårlig? .

Hvor sitter releet?

Trenger sårt noen tips her altså. Må vell sjekke litt rundt sikrings boksen og se om jeg finner noe der. Jeg er vant til elektriske anelgg på moped, er en del flere ledninger på biler jeg.. :( :)

Uansett så vet jeg jo nå at jeg ikke har noen kontakt feil fra sikringa og bak.. Så den er jo biff. Feilen må da være før sikringa en plass..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut og sjekka litt rundt sikrings boksen, fant da en ledning som var skjøyta, men manglet en ende. Fant tilsvarende ende, skøytet på nytt, og bensin pumpen var så i orden igjen.. ! :)

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Bilen startet med engang og alt var bare snadder!:)

Pussig at den ledning var skjøyta for hånd, men men.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider