Gå til innhold

Turbotrøbbel - Sharan

Ranger emnet


asmo

Anbefalte innlegg

Siden det ikke er eget Sharan-forum her på bilforumet.net legger jeg posten min her.

 

Moderator: Er dette dumt hadde det vært fint om dere opprettet et eget Sharan-forum.

 

Så til saken:

Har en 2001 sharan 1.9TDI 115hk hvor jeg plutselig mistet all turbokraft. Etter utallige tips om Luftmassemåleren (MAF) skiftet jeg denne og jeg har nå iallefall "litt" turbo. Den funker fint når jeg starter men kobler ut så snart bilen møter litt motstand.

 

Kan minne veldig om symptomene her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=43958

og

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=98912

 

Så jeg har landet på å forsøke å skifte ut ladetrykksbegrensningsventilen (Verdens lengste bildelord ;))

 

Jeg hadde også bilen på Møller Follo og de vurderte det slik at det var 99% sjans for at det var turboen som måtte skiftes og de kunne gjerne gjøre dette (dvs sette inn bytteturbo) for den nette sum av 16.380 blanke.

 

Så spørsmålet:

Er ikke dette uforholdsmessig dyrt?

Hva om det ikke løser problemet?

 

Noen som har tilsvarende erfaring her?

 

Hvor sitter ladetrykksbegrensningsventilen og er den lett å skifte? Pris?

svensk stål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytte turbo hos merkeforhandler koster så mye, kan hende turboservice eller lignende "turbospesialister/turboverksted" kan gjøre det billigere... men bytte turbo er aldri billig

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår