Jokkalin Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Åh, men vi trodde jo du brukte en dings vi da:) Men da skrur du igjen nippelen før du tar et nytt pump, ikke sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Pumper 4-5 ganger, åpner nippelen til pedalen går i bunn, stenger, pumper på nytt, eller gjør jeg noe gale da? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Høres jo greit ut det da...Hvordan bil er dette forresten? Eh har du hatt calipperne helt av? kan du tilfeldigvis ha byttet om på sidene så de rett og slett står opp ned? eller er du sikker på at luftenippel er det høyeste punktet? Enkelte biler må du faktisk skru av calipper, legge noe mellom å vri den så du får nippel som høyeste punkt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Er en Kadett C, med callipere fra Rekord, har hatt av calliperene ja, og stemplene går fint inn og ut, har smurt opp alt, lufteniplene står opp Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Hvordan "primet" du den nye bremsemasteren med ny bremsevæske når du hadde skiftet den ut?. Det er viktig at denne er helt fyllt med bremsevæske før du kobler på resten av rørene. Her kan du ha en gjenstridig luftboble som du ikke får ut. Hadde du derimot samme problemet før du byttet bremsemaster så ville jeg kikket på bremseslangene i første omgang. Du kan som nødløsning klemme dem igjen en og en (ikke bra for dem) og sjekke om pedalen blir mer kontant. (Det siste punktet har du jo allerede utbedret :) ..) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Metoden jeg bruker er å helle bremseveske på en flaske, putter en slange HELT i bunnen av flaska. Må være i under nivåe i flaska så det ikke kommer luft inn! Begjynn med det hjulet som er lengst unna bremsekraftforsterkeren Så setter jeg slangen på nippelen, å åpner. Åsså er de bare å pumper i vei. Da kommer det luftbobler ut hver gang helt til det er fritt for luft. så stenger jeg nippelen og tar av slangen. Slik gjør jeg på alle kalipperene Husk å sjekk at det hele tiden er veske i beholderen! åsså er det lurt å bruke en litt trang slange så du er sikker på at det ikke lurer seg luft inn mellom nippel og slange. Dette trenger du bare å være en mann på. Håper du forstod min forklaring å at du får det til. Lykke til ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg