soloking Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Godagen! Noe jeg har lurt på ei stund er, hvilke kriterier er det for å spille høyt med et anlegg i bilen, slik som de som stiller på dB-drag, er det antall høytalere, plassering, ytelse som avgjør db-nivået? Jeg klarer ikke få særlige mye volum utenfor bilen, (volvo 240) med mitt Polk Audio anlegg som består av to høytalere i dørene foran å to i hatthylla. Hilsen sOlokiNG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 utenfor bilen?? er jo Inni bilen det skal være lyd da... :P når det kommer til det å spille høyt er det veldig mye som har noe å si. kassen, plasseringen, elementet, forsterkeren, tilgang på strøm, bilen, plassering av seter osv. en annen ting er at de som spiller veldig høyt i db-drag kjeldent har annlegg som klarer å spille musikk, da kassen Kun er bygd for å spille høyt i et veldig begrenset frekvensområdet. men når det gjelder bilen din er det nok heller ikke den letteste bilen å spille høyt i så vidt jeg vet. så du må nok bare prøve deg frem litt for å se hva som spiller best i den bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soloking Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 sant nok :) Volvoen er godt polstret og isolert på flere måter, men vurderer en Rockford Fosgate 12" STAGE 3 som sub i bagasjen, med rett forsterker som leverer subbens krav om ytelse, skal vel dette gjøre susen i form av gromlyd? sOLOKING ; ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg