TGS[]D[][]V[][]D Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Har begynt å høre litt ventiltikking fra motorrommet mitt på min Opel vectra b 2,0 16V 96 mod. Er dette en enkel sak å justere? eller må den inn på verksted? Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 så lenge det ikke er mye merkbar tikking er det kun "normalt"... Sjekk olja di, kan jo ha no med det å gjøre... Kjører du hardt på kald motor? kan ha noe me saken å gjøre... Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Har en vectra 97 model selv. Når jeg kjøpte bilen min var det en kraftig ventil tikking, men bilen hadde stått i en garasje LENGE! Så jeg tenkte, en olje skift ville nok gjøre susen:) Tikkingen ble mindre merkbar men var der ved gasspådrag. Så etter en stund ble tikkingen bare værre og værre og tilslutt knakk kamakselen:P Fant tilslutt ut at forrige eier hadde ikke hatt en eneste service:( Og det kosta meg 6500 kr for alt med brukte kamaksler! Men skal ikke skremme deg:P Kan være tid for olje skift? Se her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=128242 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Tikkingen er veldig merkbar, så jeg har lyst til å gjøre no med d. Skifta olje for ca 1 mnd siden, ble verken no mer eller mindre tikking av den grunn. Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Er ikke noe ekspert. Kan være du har slitte ventilløftere eller lager. En alternativ er jo å demontere toppen. (er ikke så mye arbeid, trenger bare en kartong arbeidslyst:) Og levere den til Oslo sylinder service å be dem se over toppen. Der sliper å freser dem toppen og overhaller ventilsetene! Var det de gjorde med min. Tikkingen på bilen min er helt bort:) Kanskje det finnes flere alternativer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Får jeg spørre hvor mye du måtte ut med for å gjøre d? Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 D[][]V[][]D']Får jeg spørre hvor mye du måtte ut med for å gjøre d? Leverte toppen til service. Regningen kom på 6300kr. Det ble gjort: -Fresing av ventilseter. -Sliping av ventiler. -Plansliping av toppen. -Koking av topplokk. inkludert i prisen var nye strekkbolter og slipesett. Etter har bilen gått mye bedre' date=' puster lettere og raskere på gassen:) Her er url: http://www.sylinderservice.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraB97 Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 ta av toppdekselet og stram "kamakselholderene" med angitt moment. Det som skjer er at boltene løsner etter som bilen ruller sine km. og tilslutt knekker kammen. 10 minutters jobb. verd å sjekke. Siter 97 Vectra B 86 Kadett GSI 79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8 Burn Rubber, Not Your Soul ;) Bilgalleriet Mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansemann88 Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Hadde noe av det samma på min.. Hadde mistanke om ventiltikking, men da jeg fylte på olje så ble den så og si borte :) kanskje det kan være noe så enkelt som det? Siter ( )2006 Toyota Hiace 4x4 (x)1999 BMW 520i touring (x)1979 Volvo 244 (x)1998 Opel Vectra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mANlAC Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 D[][]V[][]D;1509636']Får jeg spørre hvor mye du måtte ut med for å gjøre d? Kan ta hele jobben billig jeg:) Ser at du bor i Oslo, så da kan jeg ta på meg det.... Jobbet hos Opel tidligere i 6år som mekaniker, så du trenger ikke å være bekymret;) Interessert? PM meg... Siter + Opel Vectra B 99mod - Full stylet!! + Opel Vectra B stv 98mod + Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil* + VW Golf 3 96mod + VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg